Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Tänk att man har hängt på Bukefalos avelsforum i alla år utan att ställa den förmodligen vanligaste frågan.. :D Men nu är det dags...
2
Svar
23
· Visningar
2 821
Senast: Thera
·
Avel Min kompis har nyss fått hem en Criollo och nu skulle jag vilja veta lite mer om rasen. Vad används den till o hur stora är de generellt...
Svar
3
· Visningar
1 720
Senast: ameo
·
Avel Nu har jag blivit helt förvirrad!:p Har en ungponny som jag hade tönkt att visa på championaten till nästa år. Var helt inne på att...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: simpan
·
Avel Mitt ena halvblodsföl född i maj och som har en brun mamma och en svart pappa, har mest troligen också sabinoanlag med mycket vita...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
47 971
Senast: Gisburne
·
Avel Om man har en avkomma som är efter hingst som är godkänd i ZFDP men ej i ASVH, går det då att få ett godkänt tyskt pass till hästen...
Svar
12
· Visningar
1 194
Senast: oxo
·
Avel Kan den växa efter 7-årsåldern? Både jag och min tränare tycker att min häst blivit (ännu) större. På höjden alltså (men även på bredden).
Svar
3
· Visningar
4 585
Senast: fejko
·
I
Avel Fick hem ett sto här i somras. Stoet är mycket trevlig och har varit väldigt social på alla sätt och vis. Trots att hon bara gått på...
2
Svar
33
· Visningar
8 127
Senast: Mysaan
·
T
Avel Som rubriken lyder så funderar jag på att betäcka mitt halvblodssto nästa vår. Men vill tänka igenom allt praktiskt innan så man vet att...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Ponsse
·
L
Avel Funderar redan nu på hingstval till mitt sto, hon ska troligen betäckas till våren eller senast 2010. Har tidigare inte gillat de...
Svar
11
· Visningar
1 470
Senast: QuickStar
·
L
Avel Vet någon vad han har gjort och hur han ser ut? Han just köpt en häst efter han, ska tydligen vara jätte bra stam, men jag hittar inte...
Svar
4
· Visningar
1 153
Senast: lillmaria88
·
L
Avel är riktigt riktigt intresserad av bilder på hingsten Sir Schölling så om någon har så kan ni väl vara underbart snälla o dela med er ;)...
Svar
7
· Visningar
3 096
Senast: ancan
·
A
Avel Hejsan Jag skulle uppskatta all hjälp jag kan få angående betäckning.Jag är helt 100% grön på avel. Jag är väldigt sugen på att...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: SiZo
·
Avel Försöker hitta uppgifter på tävlingsresultat till Burton Starlights avkommor. Vem eller vilka var framgångsrikast? (Intresserad av...
Svar
9
· Visningar
2 198
Senast: Matti
·
Avel Finns det ngn här inne som vet ngt o denne hingst; Milano 717. Avkommor, bilder, humör, ja allt. Hans avel o tävlingskarriär. Vem hans...
Svar
5
· Visningar
1 246
Senast: Lizenz
·
P
Avel Någon som har intressant information om Emalj 470?? Har köpt en häst med denna stam: E: Tornesch UE: Tamburin - Lambert - Emalj -...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: Görel
·
E
Avel ASVH interremistisk besiktning av hingstar för 2009 den 23-26 nov. i Neumünster Jag är intresserad att höra om det finns intresse för...
Svar
6
· Visningar
1 488
Senast: Elisabet Linnea
·
Avel Den förra tråden (länk) har blivit så lång, så vi fortsätter i den här i stället! Lägg in foton på era föl här.
10 11 12
Svar
236
· Visningar
22 386
Senast: KallaMigBecca
·
Avel Jag får snart hem ett föl från Holland som precis är avvänjt från sin mamma. Han är 8 månader. Är det bästa att direkt släppa honom på...
Svar
12
· Visningar
1 476
Senast: pialotta
·
Avel Hej. Har nyligen köpt en val efter Willibad 828. Undrar om de är någon som vet vad den hingsten har presterat. Och hur hans avkommer...
Svar
5
· Visningar
2 067
Senast: Lillis69
·
Z
Avel hej. det var en kompis till mig som föreslog att jag skulle betäcka mitt sto med careful eller cartier. så jag tänkte höra om ni vet...
Svar
19
· Visningar
4 772
Senast: Katinkas 2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Uppsättning
  • Remisser 1177
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur