Bilder på 2008 års föl - fortsättning

Sv: Bilder på 2008 års föl - fortsättning

Jadu, varför vet jag inte riktigt, men ser inte någon mening med det liksom :P hehe.

Okej :D Gött =)

Men hallå, mening och mening.

Tänk Sakura hon är vbltravare/knabbe på denna fölvisning får hon bara en bedömning men jag blir nöjd för den för då får jag se hur hon är, bra/dåligt osv. Detta gäller även Pillan, hon får bara bedömning oxå men jag blir nöjd för det.

Jag har ALDRIG sysslat med sådant här men jag vill mer än gärna komma in lite mer i det och tjejerna som visar den ena iaf älskar det och tycker det är kul, så varför inte =)

Nästa år ska dock Pillan på ridtravarutställning där kommer hon få både poäng och bedömning så det ska bli skojj.
Sakura ska på Knabstrupper RIKS då så det blir oxå kul då hon får både poäng och bedömning.

Ska du visa vid 1 års då?

Okej, :P Ne jag hade inte tänkt visa honom alls faktiskt. Men däremot funderar jag på att visa Elma på någon ridtravarutställning någon gång, :P Men det får vi se om det blir av :P

//Diana

Insåg just att jag har glömt visa upp mina grabbar här...

Först ut Hippotekets JumJum e. Linnestofta Meat Loaf u. Hippotekets Cassis - Smevallens Royal.
Visad på SSPFs ponnyutställning med 98788=40 p och titeln Reserv BIR
hippoteketsjumjum.jpg

Sen tar vi Hippotekets Jippie e. Linnestofta Meat Loaf u. Zandra - Wessel v.d Amstelhof
Fotot är från SSS Riksutställning där han vann sin klass med 98888=41 p och erhöll titeln Champion föl
hippoteketsjippie.jpg

mob019.jpg

mob009.jpg

vår lilla tjej som är född 1juli. hon har redan vuxit om c-ponnyn i stallet :)

Sawanusia, 3 månader, arabiskt fullblod, Preference - Salaterka/Elton.

Foto & uppfödare: Anette Mattsson, men jag köpte henne när hon var mindre än ett dygn gammal... :love: :love: :love:

Sawanusia14b.jpg

Carina på Silver Arabians

*kl*

här kommer lite färska bilder på Soraya HW född 11/6. Liknar mer en hyena än en häst i färgen just nu tycker jag annars känner jag mig väldigt nöjd med henne för tillfället. Ganska överbyggd bak men annars rätt så symmetrisk tror jag.

Soraya080919-2.jpg

Full fräs
Soraya080919.jpg

leker med lagom road nordis
Soraya080919-4.jpg

Soraya080919-3.jpg

Några dagsfärska bilder på Hartwell (f: 12/5-08 e: Nobel-Homosassa)

fixad6.jpg

fixad9.jpg

fixad3.jpg

Väldigt överbyggd, men annars bra typ tycker jag. :)

Vilken perfekt takt mor och son visar i trav, vad blev det för poäng?
Bortsett från överbyggnaden så ser ditt föl väldigt färdigt ut. Den blonda svansen är ju också charmig, fint föl.

Han är inte visad på fölutställningen, den krockade med vår utlandsresa. :(
Kul att du gillade honom!

Jätte fin, men han ser jätte stor ut :P Hur hög är han? Och hur hög är hans mamma? =)

//Diana

Visst är det Hennesy som är mamma?

Han är fin, ser så välmående ut.

Här kommer en liten bild på min pussvänliga Elektra:love:
1221984610.jpg

> Elma vip; Ja han är stor, inte mätt på en månad, men han ligger mellan 135-140 cm nu. Mamman är 162 cm.

> månsane, visst är det Hennessy. :) Är en riktig goding du har också!

Åh vilken goding! Älskar verkligen färgen! Är det Haflinger? Hur stor kommern han att bli?

Nya bilder från idag på "plutten", han är så söt min kille.
Men dålig hårväxt mot andra, lika sin mamma på den fronten.

23669992.jpg

23670090.jpg

23670141.jpg

23670185.jpg

23670192.jpg

23670213.jpg

KL

Här kommer nya bilder på min "lilla" Sweetie.e. Jaguar mail-Landlord född 5/5 08.

P9050212.jpg

P9050213.jpg

Hon är drygt 140cm nu.

Japp, det är haflinger!:)
Han är stor redan nu, men jag tror han blir minst 148cm troligtvis större!:laugh:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Piaff
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 892
Senast: thoora
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 669
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka