Connemara - bäst när det gäller?

  • Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tystamarie
  • Startdatum Startdatum
Sv: Connemara - bäst när det gäller?

Det var några stycken här inne som pratade om Hagens Vanity och jag får tyvärr meddela att allt är inte bra med henne. Min kompis Julia köpte henne av familjen som hade 2 döttrar och vanten har varit frisk och sjuk till och från och nu vet vi ju varför :( Dem var med i en dressyr för hon hade varit frisk ett bra tag och i kondis och allt, dem kom 2.a i en lagtävling dressyr och julia red ärevarvet ett varv och hon kände att vanten blev seg och konstig så hon satt genast av och ledde henne bort men vanten ramlade ihop mitt i öppningen.Tidningen skrev "syrebrist men så var det inte tyvärr. Dem fick åka ner till strömsholm för att hitta felet, hon har en tumör på hjärtat och max 2 månader kvar att leva :cry: Den ponnyn som är så himla fin och min kompis älskar vanten överallt annat kan inte tänka sig detta. Tycker det är jättetråkigt :cry:cry många där hemma som gråter just nu :cry: jag är tyvärr inte hemma men önskar att jag hann säga farväl jag med, HINLA fin ponny det där :cry:


Jag blev helt förstörd när jag läste detta. Jag hade Vanity från det att hon var 5 till att hon var 8 och vi tävlade dressyr till FEI. Jag älskade den ponnyn mer än jag älskat nån häst och har alltid haft planer om att försöka köpa tillbaka henne när hon blir pensionär. Det vart som ett slag i ansiktet igår när jag såg i en blogg att hon var borta. Satt bara o googla på henne för att jag var nyfiken på vad hon gjorde nu för tiden. Finare och snällare ponny finns inte, och det ä skönt att se att hon hade folk som älskade henne runt sig ändå tills hon fick somna in.:cry:
 
Sv: Connemara - bäst när det gäller?

Hej! har sett att ni har skrivit lite om Hagens Vanity. Det är jag som senast har haft "Vanten". Köpte henne i våras men oturligt nog vart hon jätte dålig och en tumör upptäcktes på hennes hjärta. En jätte fin ponny som nu tyvärr inte finns mer...Såg att nån Kim haft henne förut, du får gärna skriva ett mail till mig. juliahognelid@hotmail.com
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp