Sv: Weefoal

Jag fick mitt idag!!
Spännande!!
Jag ska vänta bara några dagar till, bara för att vara riktigt riktigt säker på att det verkligen finns tillräckligt av det ämnet som avlästes i pållan. :D

// Anna

HURRA!!! :bump::banana::bump::banana:

Belle är dräktig!!
Och efter uträkningar bör hon föla runt 5:e Maj 2009 :laugh:

// Anna

Ja, det var supersmidigt!
Nästan som ett gravtest för människor :laugh:

Tack för grattiset! :bump:

// Anna

Ja, det var supersmidigt!
Nästan som ett gravtest för människor :laugh:

Tack för grattiset! :bump:

// Anna

Gör för säkerhets skull ett blodprov på östronsulfat genom veterinären, läste runt en del för att bli klok på hur tillförlitligt Weefoal var och hittade ganska snabbt att där var en del som fått såväl falskt positiva som falskt negtiva svar med Weefoal så jag hade i alla fall inte litat enbart på ett sådant test.

I dag har jag beställt ett Weefoal test till mitt sto. :bump:
Någon som testat detta?

Jag betäckte mitt sto i våras, men vid UL sa vet. att hon inte var dräktig.
Nu den senaste månaden tycker jag att hennes mage börjar se lite misstänkt ut. Givetvis hoppas jag att hon ska vara dräktig, så det kan ju vara det som gör ögonen kanske spelar mig ett spratt. :o :D
Men hon har lagt på sig efter betet och utan att få en massa mer mat.

Hon ska i så fall föla i slutet av April.

Här kommer ett par bilder tagna på henne för några dagar sedan.

belle4-2.jpg

belle3-2.jpg

// Anna

har testat funkar utmärkt snabbt o enkel när du väl har kiss, har använt mig av detta 2 år med rätt resultat samt även "mjölktestet" med utmärkta resultat. har också försäkrat utan att behöva göra ul då dom menar att om hon kastar eller ej kommer nått föl så är det ju upp till mig att bevisa eller hur och om hon kastar sent så har man ju tyvärr en kropp att visa.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: Freazer
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 976
Senast: emma-vsm
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 079
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tvillingar!?
  • Uppsättning
  • Mens