K
Kotten1
Sv: Är han fortfarande svart?
för att jag är korkad
ska lära mig det en gång för alla
för att jag är korkad
ska lära mig det en gång för alla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår inte varför det är så svårt får många (ingen särskild i åtanke, även om jag citerat ett inlägg här) att begripa att en svartbrun häst är svart på hela kroppen och brun runt nosen och i ljumsken.
Bruna skiftningar på resten av kroppen är solblekt päls och inget annat!
jag vidhåller att han kommer bli svart*knapplån*
Har en fråga angående mitt föl. Har redan tidigare i tråden frågat om honom och fått svaret att han troligtvis kommer att bli svart. Men nu har hans mule blivit brun, den har tidgare vart svart. Och jag har fått för mig att de blir endast svarta om de har svart mule osv. Han är även brun runt ögonen (vet inte om det är fölpälsen eller om han tappat den runt ögonen) så till frågan, tror ni fortfarande att han blir svart?
-----
Ställde denna fråga i den andra färgtråden, men tänkte att jag ställer dne här med, kul med olika svar. De i färgtråden gissade på Mörkbrun eller Svartbrun, vad tror ni?
Tacksam för svar =)
//Diana
De behöver inte nödvändigtvis vara grå, de kan vara allt från beige via ljusbrun, mörkbrun och stålgrå till nästan helt svarta och fortfarande bli svarta som vuxna.Brukar inte dom svarta ha grå fölpäls?
Min är grå så jag tror/hoppas att han blir svart.
----
Men han har lite brunt som sticker ut ur öronen
Ja, det är nog solblekt.Tack Ameo för ett bra svar =) Men tror du att det brun på han nos/runt ögonen är solblekt då eller?
Diana
Nej, den fölungen blir inte svartbrun, den blir nog som mamman ungefär.Brukar födelsefärgen på svartbuna hästar se ut på samma sätt som på svarta? Blir lite fundersam om min ena föling. Har varit övertygad om att hon kommer få samma bruna färg som sin mamma men vid ett ställe på ryggen blev pälsen avskavd första levnadsveckan och nu har ny päls börjat växa där och den ser kolsvart ut!?? Pappan är frieser och mamman har tidigare fått svartbrun avkomma - dock inte hos mig så jag vet inte hur den såg ut som nyfödd. Att hon inte blir svart vet jag men är det möjligt att hon kan bli svartbrun??