Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Ä
Avel Om man betäcker ett bruksnordsvenskt sto med en kallblodstravar hingst, vad blir det då för avkomma? Alltså, vad reggas den som osv...
2
Svar
20
· Visningar
2 842
Senast: xbella
·
L
Avel Jag har lite förundringar på mitt kwpn sto stam. Jag vet inte så mkt om hennes stam, jag tänkte bara om ni kunde hjälpa mig och säga...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 761
Senast: lillmaria88
·
P
Avel Fick höra häromdan att det tydligen är en väsentlig skillnad på Riks och SM när det gäller rastävlingar, någon som vet nåt? Jag trodde...
Svar
6
· Visningar
981
A
Avel ...inte så hög och helst mörk, gärna svart till mitt nordsvenska sto.. nån som har nåt tips??? Hade tänkt och betäcka henne till...
Svar
13
· Visningar
1 857
Avel Finns det någon speciell försäkring man bör teckna för sitt dräktiga sto och ev kommande föl? Vad har ni för försäkringar? Om er häst...
Svar
9
· Visningar
2 260
Senast: QuickStar
·
P
Avel Ska betäcka mitt welshsto i år men har ännu inte bestämt mig för hingst... (Köpte stoet för inte så länge sedan). Har tittat runt på...
Svar
8
· Visningar
1 257
Senast: JeennI
·
Avel Pållan är e: National Zenith xx - Torboldt 514. Hela stammen här: http://www.blup.se/sv-SE/horses/79718-carzenite-36-swb Hon...
Svar
12
· Visningar
1 617
Senast: Görel
·
K
Avel Hur ofta är ni ute och går i skogen med era föl efter att dom är avvanda? Jag går med min 7-månaders ca 10minuter/en gång i veckan själv...
Svar
16
· Visningar
1 930
Senast: Annika_L
·
N
Avel Har haft mitt 2 åriga sto på sommarbete och fick reda på att de hade betäckt henne där. Hur gör jag nu??:confused: Jag måste ju ha...
2
Svar
26
· Visningar
2 698
Senast: Mabuse
·
P
Avel Vilka welshhingstar skall ni betäcka med nästa år?? Jag skall betäcka mitt welsh sek. B sto till våren men har inte bestämt mig för vem...
Svar
6
· Visningar
1 331
Senast: PonnyPenny
·
Avel Kollade lite på pålles stamtavla. De flesta hästarna känner jag till fram till tredje ledet. Men så hittade jag en där som jag inte...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Vica
·
C
Avel Vad är Jaca för ras? Jag har hittat en jättetrevlig valack som är importerad från Spanien. Han är enligt uppgift av rasen Jaca. Vad är...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: tesora
·
Svar
1
· Visningar
683
Senast: Pazuzu
·
Avel Hejsan,ska pyssla och rida en lektionshäst hela veckan på lovet. Sambo är en arabkorsning på 23 år (f.1985) ,han är brun med en stjärna...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: incognito
·
Avel Ja som rubriken lyder... Det här är helt för min egen del, jag avlar inte själv och har inte tankar på det så allt som skrivs här är...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 771
Senast: Molin
·
Avel Jag skapade en tråd för ett litet tag sedan, frågade lite om mitt ponnysto. Men i tråden så kom det upp att jag borde ställa ut henne...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 375
J
Avel Hej :) Jag har sto som heter Saga :) Om jag någon gång i tiden avlade på henne vilken ras tycker ni jag ska välja då? Hon är en...
Svar
10
· Visningar
1 186
Senast: Jossan Älskar Saga
·
A
Avel Någon som har förslag på vad jag ska välja för hingst till mitt franska halvblodsto som är efter vermont? vill ha hög ridbarhet och ett...
Svar
4
· Visningar
887
Avel Jag köpte mitt sto -03, hon är född -94. Jag köpte henne som diplomsto (vilket stod tydligt i annonsen), men nu när jag ska sälja henne...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 806
Senast: lady_vip
·
Avel Har ett arab/fjordsto som är betäckt i Juli. Hon ska väll föda i Juni någon gång :D Men I Juni betäckte vi vårat andra sto. Och hon är...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: PheeHee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka