Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Tittade lite i resultatlistorna från ponnyernas bundeschampionat och såg att en hingst vid namn Mentos fanns som pappa eller morfar i...
Svar
17
· Visningar
1 595
Senast: poloplayer
·
Avel Nån som har avkommor efter Eastender e. Quick Pay u. Hagas Juvel? Isf, hur är dom avkommorna? Jag har letat och letat och åter letat...
Svar
7
· Visningar
916
Senast: Jossa_Kossa
·
M
Avel Jag ska försöka övertala en kompis att visa sitt sto nästa år. Men vad heter visningen så att säga? Jag har hört ngt om inofficiella...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: QuickStar
·
M
Avel Har en fundering på om någon vet om det är möjligt att hitta info om avkommor till ston födda i holland? www.paardenfokken.nl är en bra...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: M_Q
·
Avel ligger just nu på sjukhuset och ha tråkigt så tänkte se vad ni hade valt till detta sto..... ett sto med denna stam... E: krocket...
Svar
16
· Visningar
1 325
Senast: Sar
·
Avel Vi hade uppe en veterinär som tog blodprov på min ponny. När vi fick räkningen stog det med SLU östronsulfat och jag undrar nu vad det...
Svar
9
· Visningar
1 336
Senast: QuickStar
·
Avel Mitt sto visar alla tecken på dräktighet och blodprov har tagits men svaret har inte kommit ännu. Nu upptäckte jag i går att hon...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 077
Senast: Pinto
·
Avel På måndag ska veterinären komma hem och kontrollera ifall stoet vart dräktigt under sommarens betäckning eller ej - ska bli...
Svar
19
· Visningar
3 247
Senast: Mysaan
·
C
Avel Tänkte starta en tråd där vi kan utbyta tankar och funderingar om ev. hingstkandidater för våra ston inför 2009. Tråden är tänkt att...
14 15 16
Svar
302
· Visningar
26 834
Senast: SWB
·
L
Avel Jag har ett shettissto som har gått med en hingst i 2 år har gett upp hoppet men nu tycker jag att hon börjar bli rund! ska ta ut en vet...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: Larito
·
W
Avel Går det att hitta stamtavlor tro om hästen är importerad? En häst på ridskolan jag rider mkt har inga andra uppgifter än "Tysk import"...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Cyllene
·
Avel Har haft en liten fundering som jag vill lufta med er mer erfarna uppfödare: Vi har ett sto med ganska renodlad dressyrstam, pappa...
Svar
14
· Visningar
1 421
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Såg just nu på en hingsthållares sida att de erbjöd i år en dressyrhingst som heter Broere Obelisk e:Matador-Clavecimbel. Vem är denna...
Svar
13
· Visningar
2 072
Senast: Joura
·
S
Avel Har hört att han köpts till Sverige. Ser att han på senare tid tävlats av Patrik Kittel. Någon som vet något om detta - ska han användas...
Svar
6
· Visningar
2 683
Senast: Bella Nostra
·
Avel Ja nu är bebis nästan 5 månader gammal och jag funderar över avvänjningen. Den 28/11 åker hans mamma iväg till en tränare, där hon...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: Mitrolle
·
B
Avel Sunny_1009 Vad skulle ni säga om denna stam? http://www.blup.se/sv-SE/horses/107975-wendela-63-swb
Svar
6
· Visningar
1 012
Senast: blohme
·
S
Avel http://www.blup.se/sv-SE/horses/164525-sundance-sag Blupinformation - Indexprofil är det jag undrar över. Vart kommer det ifrån...
Svar
8
· Visningar
876
Senast: Görel
·
Avel Segerhingst blev Iskander e.Le Rouge - Hohenstein Reservsegrare blev Prinz Patmos e.Patmos - Kostolany (hoppade mycket bra)...
2
Svar
35
· Visningar
3 811
Senast: Maja_Kandi
·
W
Avel De utlänska avelsförbundens frammarsh i Sverige. Ämnet är hett och åsikterna många, men jag skulle vilja ha igång en seriös debatt...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
10 321
Senast: Katinkas 2
·
B
Avel Har blivit totalkär i denna hingst, så tänkte han kunde få en egen tråd. Har lite frågor: *vad är ert intryck av denna hingst? *vad...
Svar
5
· Visningar
1 372
Senast: Katinkas 2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka