Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Om några minuter börjar websändningen , hingstarna visas idag och det blir auktion i morgon. http://www.clipmyhorse.org/
2
Svar
22
· Visningar
1 951
Senast: KickiH
·
Avel Finns redan en tråd om huruvida föl bör ha täcken på sig eller inte men min fundering gäller ist mitt sto. Skulle egentligen vilja täcka...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 389
Senast: rubytoo
·
Avel Har tänkt visa min hingst på ettårsvisning nu i november, mest för att det är en erfarenhet rikare och en roligt delmål att arbeta mot...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 722
Senast: ann80
·
P
Avel Ska hjälpa min kompis att visa hennes shettishingst nästa år. Vi pratade i går om saker runt visningen och kom in på ämnet testiklar...
Svar
2
· Visningar
1 089
Senast: PonnyPenny
·
Avel nån som vet nåt om han? Hur gammal är han? lever han? vem äger honom? vart står han? Vad har han lämnat för avkommor? psyke? berätta...
Svar
8
· Visningar
1 826
Senast: ingrid liljenberg
·
T
Avel Mitt föl skall i slutet av denna månad börja bo i egen box på natten brevid sin mamma,kan jag låta honom stå i denna box from intag på...
Svar
8
· Visningar
1 037
Senast: tya
·
G
Avel Har et föl på 6 mnd som nu skal avvändes. Vi hadde nu en diskusjon her om bak och fordeler med avvändig. Vi kan bygge en box som da...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: Annika_L
·
M
Avel KWPN sätter olika "bedömningar" på sina ston, är det någon som vet vad de olika innebär och kan förklara det? Ster Prok Keur Sport...
Svar
2
· Visningar
1 197
Senast: Muffe
·
Avel Jag hade tänkt att kastrera min unghäst född juni 2007 i februari nästa år, men då han blivit av med sin lekkompis pga skada kan jag bli...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: pianissen
·
Avel Hej! De finns säkert 100 sånna här trådar men jag har en liten fundering, mitt sto har gråa papper och jag har betäckt med en godkänd...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Masse
·
M
Avel Vad kan det bero på att ett sto som haft föl både som tre- och fyraåring inte tar sig som 5- och 6-åring? Kan det bero på olika...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: missan
·
Avel Blir det det av russ+eng fullblod? Jag fattade det på avelssidan som att det inte blir det men sedan läste jag på ett annat ställe att...
Svar
16
· Visningar
1 610
Senast: Asa_S
·
G
Avel Har hört ryken om att det är många ston som inte har tagit sig i år stämmer det? Kämpar med att få mitt fodersto dräktigt med Nobel-...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
17 029
Senast: Mana
·
P
Avel Jag ska köpa ett KWPN sto från Holland, hon är efter en hingst vid namn Walser och hennes morfar heter Cambridge Cole. Jag vet i princip...
Svar
13
· Visningar
2 815
Senast: KickiH
·
Avel Vad vet ni om hingsten rubin royal? har någon sett hans avkommor? hur blir dom i temperament, höjd m.m.? berätta allt ni vet :)
2
Svar
23
· Visningar
3 948
Senast: Ravishing
·
Avel när man kolla blup på hingstarna så ligger dom mycket olika på blups hemsida ... så vad ligger en bra hingst i för siffror ??? är det...
Svar
17
· Visningar
1 581
Senast: Pisan
·
Avel När jag surfade runt lite råkade jag på en rätt okänd och ny (drygt femtio år på nacken) amerikansk hästras, Blazer-hästen. Så långt...
2
Svar
21
· Visningar
2 334
Senast: DaAnn
·
P
Avel Om du har ett sto som vid 90 dagar konstateras ej dräktig (rektalisering eller blodprov). Du sprutar igång stoet för ett nytt försök...
Svar
7
· Visningar
978
Senast: Katinkas 2
·
L
Avel En något generaliserande fråga. Jag har ingen erfarenhet av fullblod. Vad har ni för erfarenhet? Hur är fullbloden i temperamentet...
Svar
9
· Visningar
1 855
Senast: juvelen
·
G
Avel Ska visa min hingst i veckan . Hur mkt tränar ni med att visa vid hand inför visningar? Jag har lite ångest för jag har knappt hunnit...
Svar
11
· Visningar
1 165
Senast: ann80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka