Visa 1års hingst..

Sv: Visa 1års hingst..

Jag kommer att visa min ettåring på Plönninge. Jag visar för att ha ett delmål under hösten men också för att jag gärna vill höra vad de säger om hans stam och om de tycker den är lika bra som jag ;)De växer ju en hel del nu så man får nog ta bedömningen för vad det är just den dagen. Stammen ju självklart den samma så där får man en intikation på om den är intressant och gångbar vid ett eventuellt senare bruksprov.

Min växte inget alls över betet men två cm de tre senaste veckorna och han har galoppen som sin bästa gångart har knappt galopperat senaste månaderna men har nu i veckan hittat tillbaka. Skritten som bedömmdes som sämst (799) har blivit riktigt bra så jag hoppas på att det håller i sig.

De är fortfarande småttingar så man får nog inte visningen på blodigt allvar men jag tror att det är nyttigt för dem att åka iväg och få lite regelbunden hantering/träning.

Luxus CML
e: Florencio u: Boette (43) e:Bolero- Pajazzo- Vilmorence xx

(16 månader och fortfarande lite tunn efter betet men ser nu två veckor senare än bilden är tagen mycket bättre ut)

Jag ska också till plönninge, startar som nr 4 står i valet o kvalet om jag skall klippa honom. Akrobat B e:Akribori u: Caramell ue:Cardento. Hans mamma blev 4 i finalen på breeders -08 för 5 åringarna :banana:. Jag hoppas att han gör sin mamma stolt. Du startar som nunner 2 vi ses;)

Kul att vi visar så nära att jag faktiskt kommer kunna se din Akrobat :)

Hur är ni klädda när ni visar era hingstar? Så här står det i anvisningarna:

"Vid visning för hand ska visare och medhjälpare vara prydligt och ändamålsenligt klädd/a. Ryttaren ska bära ASVH-tröja alternativt ridjacka, övrig klädsel enligt TR II (lokal tävling) moment 221. Visare och ryttare ska bära hjälm. Sporrar får ej bäras. Spö är obligatoriskt."

Jag vill gärna ha en ASVH-tröja men jag hittar inte någon, iaf inte på deras egen sida. Även om det räcker med ändmålsenlig hade det varit kul med något speciellt för tillfället! :D

Vi är tre stycken som ska visa min hingst, ska ha vita polotröjor (alt vita skjortor), mörkblåa v-ringade tröjor och vita jeans/ridbyxor. Samtliga kläder likadana. Känns betydligt roligare och visa i enhetliga kläder allihop.

*knapp*

Ja då var visningen över och jag är grymt nöjd med lillskiten.
Även om han var lite loj (har varit det på sistonde)så ville de se honom nästa år. Han fick goda omdömen och skötte sig exemplariskt! :)

Grattis igen, din hingst är så fin :) Vi visade i lördags och rekommenderades vidare till -09 med härliga omdömen och en pojk som skötte sej över förväntan :bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 398
Senast: Bison
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 547
Senast: IngelaH
·
Relationer Detta kanske hade passat bättre som ett dagboksinlägg. Men känner att jag kan behöva andras syn på saken. Kan han vara intresserad eller...
2
Svar
32
· Visningar
3 755
Senast: MrPannkaka
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 397
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka