Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Tänkte höra hur mycket era hästar växte och ändrade sig från 2½-åring och fram till "färdig" individ då detta verkar väldigt olika. En...
Svar
16
· Visningar
4 027
Senast: boccia
·
W
Avel En kort fråga, när skall bägge testiklarna har ramlat ner ordentlig på en unghingst?
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Masse
·
E
Avel kan ni inte berätta ALLT Ni vet om hingsten Leandro. Har ett sto som är UE: Leandro. han representerar ju dansk prestationsavel osv...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: KickiH
·
L
Avel Hej! Jag har köpt ett sto, som är efter Latouro N och ue. Goldklang. Är det någon som känner till den hingsten? Har försökt leta...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: LavidaPetite
·
Avel Mitt sto är dräktigt som några kanske vet. Nu har jag vid 2 tillfällen lyckats få till bilder på juvret. Så nu tänkte jag att ni...
Svar
18
· Visningar
1 801
Senast: Mysaan
·
Avel Jag har lite lösa funderingar på att nästa år betäcka mitt relativt lilla halvblodssto med en ponnyhingst med målet att få en C- eller...
2
Svar
30
· Visningar
3 495
Senast: poloplayer
·
I
Avel Är det någon som känner till hingsten och hur hans avkommor blir? Fundera på om jag ska betäcka mitt travsto med honom till våren. Hon...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Mysaan
·
L
Avel Jag håller på att forska om min hästs stamtavla. Den har bland annat Donnerhall :D och Londonderry i pappret, men sen så står det lite...
Svar
14
· Visningar
1 405
Senast: Görel
·
C
Avel Hej. Är det någon här som har någon aning om dräktighetstestet weefoal ? Skulle gärna vilja höra era åsiker om detta. Jag har alltid...
Svar
6
· Visningar
1 278
Senast: Nela88
·
Avel har starka funderingar på att betäcka mitt sto till våren, bara hon blir frisk o kry. men vad skall jag tänka på? när skall man...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: Masse
·
Avel Jag funderar allvarligt på att betäcka mitt sto i vår. Hon har 10 år har inte haft föl tidigare. Mitt huvudbry är dock hingstval...
Svar
9
· Visningar
1 078
Senast: maria_b
·
D
Avel Hur gammalt var erat sto när hon fick sitt första föl? Finns det något som talar emot att ett sto inte kan få sitt första föl vid...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Senast: isabella_wenerth
·
Avel Jag har en 2 åring som jag hade tänkt visa på treårs till våren och efter det betäcka henne. Jag e ruggit sugen på Fidertanz :love...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: ann80
·
S
Avel Jag skulle vilja ha lite info om några ston som finns i min hästs stam. Om dom har lämnat några bra avkommor eller egna meriter. Maira...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: Sock
·
F
Avel Jag behöver er hjälp och era åsikter. Snabbt! Har idag hittat ett sto efter Falleur 762 som jag blivit erbjuden att köpa billigt...
2
Svar
23
· Visningar
3 047
Senast: workaholic
·
M
Avel Har betäkt mitt sto i år och Friendship fick bli den lycklige. Nu skulle jag vilja veta lite mer om honom. Någon som har någon avkomma...
2
Svar
23
· Visningar
4 091
Senast: Anna_Maria
·
Avel Nu vänder jag mig till er som är kunniga på stamtavlor! Jag har nämligen köpt ett sto f-05 som i början av oktober kom hit ifrån...
Svar
9
· Visningar
1 183
Senast: mariahmia
·
O
Avel Efter att ha läst i annan tråd om ett sto som knappt hade några fosterrörelser och sedan fick ett väldigt lugnt föl samt ett sto med...
Svar
6
· Visningar
1 326
Senast: Orkan
·
Avel Finns det hästar som tillhör Österlia-familjen (stofamilj 7) idag, eller är det en stofamilj som är 'utdöd'? När dog den i så fall ut?
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: ancan
·
Avel Tänkte höra med er alla där ute om ni vet något om hur vanligt det är med sen kastning, är det inte i börjam stona reabsorberar bort de...
Svar
14
· Visningar
4 193
Senast: Grandezza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Födda-24