Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Som många säkert vet så har vi bestämt oss för Calido till lilltjejen i vår, och vi funderar även på Calido till den andra damen då man...
Svar
13
· Visningar
1 965
Senast: Grandezza
·
G
Avel Hittat en intressant unghäst med denna stam. Men jag hittar inget på internet annat än 2 videor på de båda hingstarna. Är det dressyr...
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: KickiH
·
L
Avel Ja, som rubriken säger så handlar det om Bassora :) Någon som vet något om honom? Vet att han kom från Spanien osv, men har inte så...
Svar
1
· Visningar
843
Senast: sandra2
·
E
  • Låst
Avel Hej jag tänkte starta en tråd om färgkorsning! :grin:kanske finns men hittade ingen! Jag har ett skimmelsto och tänkta avla henne med...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: KickiH
·
Avel Vi sitter här och funderar lite på om vi ska betäcka ett av våra arabston nästa år med en ponnyhingst för att fram en trevlig...
2
Svar
29
· Visningar
7 691
Senast: Elshacera
·
K
Avel Har snubblat över denna hingst... Eller snarare en avkomma till honom. Blev himla nyfiken på denna hingst & vad han kan tänkas ha...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: avur
·
F
Avel Vad är han för en hingst? Har aldrig hört namnet innan men han har ju en tilltalande stam. Vad vet ni om honom och hans avkommor...
Svar
13
· Visningar
1 940
Senast: Hagge m
·
Avel Nu till helgen 20-22/11 är det körung för Oldenburgare i Vechta, här är lite försmak med videofilmer på hingstarna som ska visas...
2
Svar
33
· Visningar
2 244
Senast: elle12
·
Avel Förutom de godkända svenska halvblodshingstar som finns i ASVHs dotterförening i USA, vilka hingstar har exporterats och använts i aveln...
2
Svar
25
· Visningar
4 863
Senast: Pazuzu
·
Avel Nu finns dom ute på asvh hemsida...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 930
Senast: Orkan
·
K
Avel I somras tyckte vi hästen började se lite tjock ut, det var tal om att veterinären skulle komma ut och kolla om hon var dräktig. Sen...
Svar
10
· Visningar
1 129
Senast: Tuvalisan
·
Avel Sitter redan och funderar på vad jag ska ta för hingst till henne inför nästa betäckning. Har varit inne på att skicka henne till...
Svar
10
· Visningar
3 428
Senast: rebeckasff
·
H
Avel Står inför valet att låta unghästen 3,5 år och valack gå själv i hagen till våren eller släppa honom med stona. Ett av stona är dräktig...
Svar
11
· Visningar
2 643
Senast: Elshaya
·
Avel Hittade en annons här på bukes annonssidor ang en PRE-hingst på Kulla-Vreta Gård. Nån som vet vad det är för hingst?
Svar
12
· Visningar
2 192
Senast: Melker1
·
Avel Vet ej om tråden ska ligga här , så moderatorn får gärna flytta tråden i sånna fall:). Jag undrar om någon vet något om connemara...
Svar
13
· Visningar
3 533
Senast: Punkity
·
Avel Funderar på det här med avvänjning...:confused: har ett snart 6 mån gammalt föl som går med mamma dygnet runt och tanken är att de ska...
Svar
3
· Visningar
794
Avel Jag tänker betäcka mitt sto till våren och skulle gärna få lite tips om hingstar. Det viktigaste för mig är att det ska vara en...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 950
Senast: sazza
·
  • Låst
Avel Vad tycker ni om det här då? http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=83441 Undrar om man verkligen kan förbjuda...
Svar
13
· Visningar
2 043
Senast: ameo
·
V
Avel Vet inte om tråden ligger rätt. Har era treåringar tappat sina mjölktänder? Min har bara bytt dom två längst fram. Det känns som om han...
Svar
1
· Visningar
840
·
Q
Avel Hallo allesammans! Jag är inte så hej på det här med färger (andra än typ vanlig brun,svart, fux och skimmel) och därför har jag en...
Svar
11
· Visningar
1 454
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridskoleryttare