Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Russen historia har alltid intresserat mig. Men har stött på information som jag inte riktigt får riktigt översatt så jag förstår. Någon...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: avur
·
  • Låst
Avel Då Ameo vill stänga den andra tråden vid 1000 inlägg så startar jag en ny. Här är länk till den gamla...
49 50 51
Svar
1 002
· Visningar
91 567
Senast: ameo
·
Z
Avel Har själv en 3 årig Santa cruz avkomma och undrar lite hur andra avkommor av honom har blivit i storlek, psyket osv.
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: Ziemona
·
S
Avel Hej. Jag har köpt mig en åring som föddes i slutet av maj.. min fråga är när jag tar hem honom (i dec) kan jag låta han gå tillsammans...
Svar
16
· Visningar
1 416
Senast: silca
·
Q
Avel Hejsan! Ska köpa ett sto (förutsatt att hon går igenom besiktning) som är ue Catrick. Catrick i sin tur har stammen Calando-Lombard...
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: quinta essentia
·
Avel Jag undrar vad som krävs för att ställa upp i partbred klass? Att hästen ska vara 50% av arrangerande rasförenings ras förstår jag...
Svar
1
· Visningar
862
Senast: poloplayer
·
Avel Vilket ska man eg. välja? Behöver en hingst med MKT bra galopp, o gärna bra skritt o trav också. Och så klart som hoppar bra på alla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 309
Senast: rubytoo
·
C
Avel Jag har en shettissto på cirka 1 ½ år som nu är cirka 106 cm. Att hon kommer växa över maxhöjden på shettis är jag fullt säker på...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: ameo
·
C
Avel Hej! Jag har ett KWPN sto e: Triton ue: Fomateur ee: Uppercut** Hon är i år betäckt med Lancier. Kommer antagligen bli att jag betäcker...
Svar
9
· Visningar
1 789
Senast: Snusmumriken
·
A
Avel Jag har ett sto sen några månader tillbaka som tidigare gått som travhäst, men nu ska omskolas till ridhäst. Först och främst har jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 388
Senast: Netted
·
Avel Öh... Känner mej helkorkad då jag inte vet vad förkortningen KWPN står för. Vad är det för ras?! Sett förkortningen i massor med...
Svar
3
· Visningar
1 810
Senast: uma
·
Avel Kom och tänka lite på det appropå en del andra trådar som tar upp ämnet. Vad är det för Fullblodshingstar/linjer som vi vill ha i våra...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
9 272
Senast: A-K.Eng
·
Avel Nån som vet nåt om denna ras? Får hem en på inridning/körning/försäljning och skulle vilja veta lite mer om rasen, då jag själv inte...
2
Svar
27
· Visningar
6 558
Senast: shauna
·
Avel Hej! Jag håller inte på med avel alls och är totalt okunnig, så om inte annat så kanske denna tråden ger er ett gott skratt! :D Dock...
2
Svar
30
· Visningar
8 924
Senast: Anki Lundberg
·
B
Avel Vårt sto som är dräktigt är ett riktigt yrväder hon kräver mycket motion för att må bra och vi rider henne i princip som vanligt (ganska...
Svar
8
· Visningar
1 111
Senast: mullah
·
L
Avel Hej!Undrar om det finns ett sätt för oss uppfödare att träffas och diskutera svensk avel? Många är vi som föder upp endast 1-2 fök per...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: clownen
·
H
Avel Om man vill att fölet ska bli en c eller d ponny och stoet är MYCKET maxad o kraftig d-ponny vad finns det för FINA hopphingstar att...
Svar
9
· Visningar
1 273
Senast: Zondell
·
Avel Vad tror ni om den kombinationen? Bra? Dåligt? Någon som har erfarenheter av Mowgli tillsammans med fullblod? (han har ju själv mkt...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: busigdemon
·
P
Avel Finns det några siffror på antalet betæckningar från 2oo7 och 2008? Var redovisas dessa? Tack på førhand:laugh:
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Clintan
·
Avel Kl 13 är det körung i Neustadt/Dosse på http://www.clipmyhorse.org/ Om några minuter visas en hingsthoppning för 6-åriga och äldre...
Svar
4
· Visningar
1 350
Senast: Cyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Bildtråd