Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Det kanske är vanligt? Jag köpte ett 6 mån föl för en månad sedan och mitt treåriga halvblod har adopterat henne :) De är...
Svar
12
· Visningar
2 658
Senast: Illuzter
·
Q
Avel Jag hade mitt föl ute på annons ett tag för 45 000 kronor exkl.moms men det var väldigt få som hörde av sig. Jag har nu bestämt mig för...
Svar
19
· Visningar
1 491
Senast: LitenC
·
P
Avel ..... Det blev en hingstunge inatt..... En stor svart med en liten stjärna..... :love::love::love::love::love: MEN..... 24 november är...
2
Svar
22
· Visningar
2 776
Senast: black pearl
·
C
Avel Jag är kanske inte så inbiten hästmänniska men har kollat lite på hoppningen på tv, Albert Zoer rider en häst vid namn Okidoki...
Svar
1
· Visningar
1 238
Senast: WelshCob
·
C
Avel Med posten idag kom hopphästklubbens nya gratistidning: Showjumping. Tidningen är precis det jag tror att att både svensk avel och...
Svar
7
· Visningar
925
Senast: Northern
·
Avel I morgon börjar NRW med sin körung som håller på 24-26/11 med web-tv. Det kommer "bara" att visas 95 hingstar ! Jisses det börjar bli...
Svar
6
· Visningar
862
Avel har ett fblsto f -02 som fick sitt första föl nu i maj. fölet föddes x-bent på ena fram och har gått igenom ett värre helvete för att nu...
Svar
16
· Visningar
1 467
Senast: lancelot
·
Avel Tänkte höra om det är någo här på avel som känner till något om welsh Cob hingsten Sydenham Asquith. Vet att han ägdes av stuteri Olli i...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: ishmanda
·
L
Avel Jag undrar om det är vanligt att man INTE besiktigar föl innan köp? Vad kan det få för eventuella konsekvenser i efterhand, kan tex...
Svar
4
· Visningar
1 044
Senast: NSV1
·
C
Avel Som rubriken säger, när vet man att man har en stjärnhäst (dressyr, ft,hopp)? Vid vilken ålder kan man se det? Har treårs testet ngt med...
Svar
5
· Visningar
1 201
Senast: Sunlight
·
L
Avel Veeet att det finns massor av trådar som har samma rubrik. Men jag har ett annat inslag på det hela! Har ett sto som är utlånat, där...
Svar
3
· Visningar
1 140
Senast: Lantlolla
·
Avel Är så att om fölungen har överbett nu (8 månader), att det är permanent? Alltså det är inget som kommer att förbättras vid tandbyten...
Svar
5
· Visningar
1 218
Senast: Sidekick
·
M
Avel Startar en ny tråd eftersom den förra spårade ur. Hur får man ett större samarbete mellan uppfödarna och ryttarna. Nu menar jag Inte...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
28 945
Senast: Sunlight
·
B
Avel Vad har ni för erfarenheter av att betäcka ston som haft korsförlamingar? Det stoet jag undrar över har haft en korsförlamning som...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: blohme
·
Avel Har just nu av en slump vandrat in på något som heter hästkatalogen och hittat min häst där.Hittade min häst där, detta är en helt ny...
Svar
7
· Visningar
1 100
Senast: skaraborg
·
H
Avel Hur gör ni, eller hur skulle ni göra? Jag har ett dräktigt halvblodssto som ska föla den 8 maj. Om det blir ett stoföl behåller jag...
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: SeagirlM
·
E
Avel Vad tänker ni om en häst som är efter Jaguar och har Gaston som morfar? Nyfiken på om någon här har erfarenhet av hur hästar efter...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: Anneli Nielsen
·
T
Avel Har precis köpt en aningen speciell valack efter den hingsten och undrar om det finns nån som har någon mer avkomma från honom? Vad...
Svar
4
· Visningar
1 070
Senast: aldente
·
B
Avel Vilka hingstar finns det i sverige som fick 10-10 i hoppning på bruks? Eller 10-9/9-10, de får väl också nämnas, det kanske blir för få...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 123
Senast: MissFideli
·
A
  • Låst
Avel Jag är nyfiken på hur ni utfodrar era årsföl? Jag kan börja... Jag har ett snart 7 månader gammalt hingstföl. Han sover i egen box...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka