Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel När jag läste i tråden "känna sparkar" kom jag att tänka på nedanstående bild som jag har i en bok där man kan se hur stort fostret är...
Svar
13
· Visningar
3 307
Senast: Elshaya
·
Avel Ja det finns säkert massor med trådar om detta redan;) men jag ställer frågan ändå. Vilka kostnader är förknippat med betäckningen...
Svar
12
· Visningar
10 964
Senast: Elshaya
·
C
  • Låst
Avel Vad tror ni vi kan förvänta oss av den inhemska aveln såhär i finanskrisens spår? Vilka dyningar kommer att uppstå? Får vi: - Färre...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
10 446
Senast: ameo
·
T
  • Låst
Avel Jag har snöat in på den rasen, utan att veta ett endaste dugg! Jag går i tankarna på att skaffa mig en nya häst. Nu är det snart tre års...
Svar
9
· Visningar
2 793
·
O
Avel Hej! jag tänkte betäcka mitt sto kanske nästa år, så jag har kommer beställa hem en katalog med hingstar. Men är det någon som vet...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: KickiH
·
Avel Satt och kollade på blup om det fanns några hästar i Sverige som var efter samma hingst som min ena imp märr.... Hittade då denna hingst...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: Behati
·
M
Avel Har ett 1 års sto efter den tyska hingsten:) Royal Olymp. Skulle vara intressant att höra om andra avkommor efter honom, hur dom ser ut...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: sassiball
·
Avel Är det någon som har en avkomma efter Veronas Gerswin? Hur är de, exteriört,temperament mm. Hur stora var de på hösten som föl? Jag...
Svar
13
· Visningar
5 244
Senast: tuttiboo
·
R
Avel Mitt nordissto är dräktigt i fjärde månaden, hon ser redan ut som en tunna:eek:, brukar de svälla upp så tidigt eller är det kanske...
Svar
8
· Visningar
1 180
Senast: Cheran
·
T
Avel Bara nyfiken: Finns det någon som vet hur gammal den äldsta verksamma avelshinsten är? Alla raser och alla länder är intressant.
Svar
7
· Visningar
1 280
Senast: Vision
·
K
Avel Ja har en jätttteeee söt conemara dam hemma, hon e 13 år o skimmel. Hon har inte haft föl innan men hon e jätte snäll så de skulle nog...
2
Svar
25
· Visningar
2 574
Senast: Cilla
·
Avel Vilka svenska hästar rids i dag av internationella ryttare o vad har de för stam? Vilka stammar tror ni att "utlänningar" uppskattar...
Svar
17
· Visningar
2 262
Avel Saxat från Tidningen Ridsport: Årets främsta avelshingstar 2008 Jazz, Darco och Cavalier Royale är årets främsta avelshingstar i...
Svar
6
· Visningar
2 021
Avel Jag har tänkt betäcka mitt äldre sto som inte är betäckt förut. Hon kommer troligen att stå med hästar som ibland besöker andra...
Svar
5
· Visningar
960
Avel Har suttit och påtat på med haflinger ett tag nu i databasen men saknar tre ston i stamboksordning. 331 389 419 vet någon vad de...
Svar
11
· Visningar
1 473
Senast: Zuzzi
·
Avel Brukar inte passen ta ganska lång tid att få hem från asvh???? Vi fick vårat i dag. min kille föddes den 2 maj å vi fixade papper...
Svar
14
· Visningar
1 030
Senast: Molin
·
M
Avel Hej, vill veta allt om denna hingst :idea: Har en valack efter honom, men vet inte så mkt mer än hans stamtavla i 4 led samt att Brink...
Svar
13
· Visningar
1 747
·
S
  • Låst
Avel Hej!Min kompis häst på 27år ska betäckas inför 2009.Med tanke på hennes ålder,kommer det påverka ridningen när hon har fölat ?(om det...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
11 600
·
B
Avel Är i hästköpartagen och tänkte mig ett riktigt bra sto att avla på där avkomman kan bli intressant på marknaden. Vad har ni för tips att...
2
Svar
35
· Visningar
3 751
Senast: black pearl
·
Avel Ja som rubriken lyder. Har 2 ston varav det ena är mamman. Har inga möjligheter att låta fölet gå med vallacken i en egen hage. När är...
Svar
3
· Visningar
911
Senast: Gerry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!