gammal dam blir dräktig

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare suliss
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gammal dam blir dräktig

Är det oxå gamla hästar som hon ska försöka ha i avel eller ?

Har du provat att anmäla på hovarna, de såg ju hemska ut i flera fall. , har en tendens till att titta neråt på foton.
Har miljöinspektören/ djurskyddsinspektören kollat läget där och vad sades i så fall.

ja 2st ston som ska gå i avel.Den ena är gammal.Den andra går inte att rida på :crazy:

Har du provat att anmäla på hovarna, de såg ju hemska ut i flera fall. , har en tendens till att titta neråt på foton.
Har miljöinspektören/ djurskyddsinspektören kollat läget där och vad sades i så fall.

Jag ska förbi där nästa vecka,och se hur det är med hästarnas hovar och fråga varför hon gör så mot dom!:cry:
jag kommer nog att ta bilder :)

Ta bilderna innan du börjar prata med henne, lite direkt i ensamhet liksom, sen kan du ju fråga varför de ser ut som de gör.....

Det verkar ju inte så smart att betäcka att sto i den åldern. Det klarar sig ofta inte.. Så det är väl inte värt att chansa . det är ju inte bara fölet som kan mista livhanken !

Knepigt resonemang, att istället för att sälja den gamla stackaren hon inte hade råd med faktiskt köpa 2 till. Att avla på. Jisses, har det blivit såna pengar i arabaveln?

ett av hennes ston har också fått ett till föl nu i höst.
Så nu äger hon totalt 16st hästar.

Knepigt resonemang, att istället för att sälja den gamla stackaren hon inte hade råd med faktiskt köpa 2 till. Att avla på. Jisses, har det blivit såna pengar i arabaveln?

Ja,hon säljer dom dyrt.
Och dessuton så är dom inte i kondition eller utbildade.
En häst (hennes egen uppfödning) hingst,knappt inriden fick hon ****** kr för.. :crazy:

Jäkla idiot till hästägare säger jag bara.
Jag ser inte bilderna så länka dem gärna igen!
Jag anmäler gärna.

nej men ingen ska anmäla något.
det är hennes problem.
Ska be om att ta bort tråden,då jag fick flera svar o så som jag inte enns var ute efter från första början..
min enda fråga var ju att om det kommer att påverka ridningen.

Fast det är väl inte riktigt bara hennes problem om hästarna far illa?!

denna tråd har fyllt sitt syfte nu och trådskaparen har nog fått lite onödigt hårda ord som i stället borde gått till hästägaren ifråga.
Vi låter den dala ner i arkivet med ett hänglås på dörren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: Freazer
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 960
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 663
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Tvillingar!?