gammal dam blir dräktig

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare suliss
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gammal dam blir dräktig

Hur är det nu? Är hästens avkomma 17år eller fick hon föl för 10 år sedan?

Om hästen inte är i skick för att betäckas vad gäller ålder, hull o kondition så är det ett djurskyddsfall

Hennes avkomma är just nu 17år alltså så fick hon henne för 17år sedan :)

kan du inte bara berätta för ägaren att du tycker det är nästintill djurplågeri att ta föl på henne?

För det är nog vad alla tycker...

kan du inte bara berätta för ägaren att du tycker det är nästintill djurplågeri att ta föl på henne?

För det är nog vad alla tycker...

Jag skulle nog våga gå ett steg längre att jag tror det flesta tycker att det är djurplågeri bara att rida på en häst som ser ut så här, att överhuvudtaget fundera på att ta föl är fullkomligt befängt.
Här är bilden på stoet som lagts in i annan tråd, när ni ser den tror jag nog ni instämmer i ovanstående, lider med hästen.
http://www.pixbox.se/pic_show_id21078912.html

Arma djur!

Förutom att det är djurplågeri att försöka ta föl på en häst som ser ut sådär så är det väl knappast troligt att hon blir dräktig, så om någon hingsthållare skulle ta emot henne är det nog som att kasta pengar i sjön!

Tyvärr finns det oseriösa hingstägare som säkert skulle ta emot stoet:mad:. Men en häst som ser ut på det viset betäcker man inte, så är det bara

Tyvärr finns det oseriösa hingstägare som säkert skulle ta emot stoet:mad:. Men en häst som ser ut på det viset betäcker man inte, så är det bara

Jag tycker också att det är helt sjukt att hon ska betäcka henne nu vid hennes höga ålder!Ägaren har 4 hingstar och hon ska betäcka henne med en av dom.Men alltså bara för att vara säker,så vet ni att jag Inte äger hästen ;)

Gör allt vad du kan för att få ägaren att förstå att det är fel.

Tråkigt att hon har hingstar själv, då funkar inte mitt argument om ekonomi eller argumentet att ingen hingsthållare tar emot stoet.

Jag tycker också att det är helt sjukt att hon ska betäcka henne nu vid hennes höga ålder!Ägaren har 4 hingstar och hon ska betäcka henne med en av dom.Men alltså bara för att vara säker,så vet ni att jag Inte äger hästen ;)

Åh kära nån :cry: Jag nästan gråter när jag läser om detta stackars sto... hoppas verkligen inte att det tar sig!

:eek::eek::eek:

håller med dig!

Det är djurplågeri att ens rida hästen. Att ta föl på den är ju inte bara att tänka på!!

Ring hälsovårdsnämnden och anmäl ägaren....:devil:

Det här verkar konstigt.
Vi har en djurskyddslag i Sverige,det vore bra att tillämpa den i detta fall.Varför utsätta hästen för detta!!!!

Mitt hjärta blöder för detta stackars sto. Hur man ens kan komma på tanken att vare sig rida på eller sätta föl i henne går över mitt förstånd.

Jag råder dig att ta ett ansvar och anmäla anonymt till djurskyddsinspektör som får komma och tala tjejen till rätta.

Kontakta din kommun. Dom har en djurskyddsinspektör du ska prata med, anonymt om du vill. Eller mejla. Djurskyddet är en organisation som inte alls har med det att göra, utan tar hand om djuren efteråt.

Hej!Min kompis häst på 27år ska betäckas inför 2009.Med tanke på hennes ålder,kommer det påverka ridningen när hon har fölat ?(om det blir något föl)

Tacksam för alla svar o frågor.

Men hallå!
Alltså, vad är det du frågar om? Jo, hur kommer ridningen :eek: påverkas efter fölningen.

Hästen är idag 27, vid fölning 28. Jag tycker inte ridningen är det viktiga här.

Vad tror du själv?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: Freazer
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 960
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 663
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tvillingar!?
  • Skottlossning på skola
  • Mens