gammal dam blir dräktig

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare suliss
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gammal dam blir dräktig

Jag tänkte samma sak ... Med tanke på det arma stoets ålder och kondition så tvivlar jag på att hon kan bli dräktig. Man kan ju alltid hoppas. Förstår inte hur någon kan komma på tanken att betäcka detta sto ...

Jag tänkte samma sak ... Med tanke på det arma stoets ålder och kondition så tvivlar jag på att hon kan bli dräktig. Man kan ju alltid hoppas. Förstår inte hur någon kan komma på tanken att betäcka detta sto ...

*KL*

Tja, den siste idioten är inte född....
Trist att TS's kompis själv äger hingsten också....annars hade det varit rent ut sagt katastrofalt om en hingstägare tar emot ett såpdant sto. MEN även här är ju inte den siste idioten född.....

Jag hade anmält OMEDELBART till Kommunens Djurskyddsinspektör!!!! Och inte ens anonymt.....

Nej snälla du försök hindra att denna gamla häst blir betäckt!!! Hur kan ägaren bara komma på den tanken nu!!!Hon ska bara vara glad att stoet blivit så gammalt, eller kanske inte,så som den här hästen ser ut så kan inte fodret hon får vara tillräckligt. Usch vad hemskt, jag ryser,hon är ju redan mycket gammal,varför ens rida henne ??? Snälla skriv hur det är med henne, hoppas hon hellre blir utlånad till en ansvarsfull fodervärd som tar hand om henne,det finns barmhärtiga människor, gäller bara att hitta dom!!!!Hade gärna tagit hand om henne men har inte plats,har inte eget stall.

Hej alla som skriver i denna tråd :) Tack så mycket för alla svar oså.
Jag ska åka upp till stallet och fota hästarna, så lägger jag upp länkar här ? Så att ni kan få se hur hästarna ser ut Idag!Skickar även med bilder på hovar,tänder m.m.
Vissa bilder kommer ni nog inte att gilla..om jag lyckas fånga dom på bild..

usch, det gör ONT i mig när jag får se denna söta lilla dam i detta förskräckliga skick... :cry:
Sköter själv ett gammalt avelssto som fått sitt sista föl i år, sen blir det pension! Hon är 23... och visst är hon lite knotig... men som sagt, nu får hon ledigt från allt vad fölning heter och ridning är inte ens att tala om!
Vi tar promenader i hennes takt och enligt hennes vilja.
Hade jag bara plats, tid och pengar skulle jag hämta hem denna tös på en gång:mad:
Hoppas ägaren inser att hon ska vara glad över att pållan blivit så gammal, och istället ta hand om henne på bästa sätt. Vill hon nu inte det, se till att hon kommer till en vettig människa!

Tycker du genast ska prata med din kompis, och berätta hur du (och vi andra här på buke) tycker och tänker. Istället för att hänga ut henne här... faktiskt...
Lyssnar hon inte så anmäl, kanske hon lyssnar då...

/Sandra, Tuva och Cattis, som lider med dessa gamla hästar (speciellt avelsston) som glöms bort, som förtjänar SÅ mycket bättre!

Jag tycker inte det är nån större skillnad på bilderna.. Hon ser tyvärr lika förskräcklig ut både i mars och nu,enligt mig. Jag har själv en häst som är 29 år och han ser INTE ut sådär.. Är hon halt oxå? Tyckte jag såg det som kommentar under ett av korten..

Mitt sto är 20 år, i bra kondition och hull och av en ras som oftast blir väldigt gamla så om hon varit halvblod hade hon varit ca 12 år ;)
Men jag riskerar inte hennes liv och hälsa för att klämma ur henne ett föl!

Och detta trots att jag skulle gett vad som helst för en avkomma efter min häst! Men inte vill jag riskera min häst för att få en drömhäst till!

Så ska en gammal häst se ut! :bow: Så ser min farbror oxå ut,har tyvärr inga kort på honom på datorn..

hej! Jag skrev med en tjej på msn. Jag sa att ***** är så gammal och så vill ägaren ta föl på henne :/ Så skrev tjejen att hennes granne tog ett föl på sin häst när den var ÖVER 30 :eek::eek::eek:

Hon såg rikgtit fin ut, lagom rund :d hoppas att min gamling ser ut så där när han är rking 30. Fast han är bara 24 år o pensionär :)

Inga bra bilder men så här ser min 26åriga dam ut just nu i hullet. Hon är alltid lite väl rund men hellre det, och jag skulle aldrig komma på tanken att betäcka henne:crazy:

21359292.jpg

21359214.jpg

Hon i mitten

Jag hoppas du gör allt du kan för att denn stackars hästen.:(
Som någon sa innan man kan ju annmäla anonymt.

Herregud, du måste säga till din kompis att hon INTE ska ta något föl på henne, låt henne gå som ridhäst, jag menar om hon hade konditionen uppe.

Är det bara jag eller står skimmeln lite underligt på de senaste bilderna? Frambenen långt fram och hon hänger verkligen med ryggen.

Kl

Och jag som är orolig för att gammelstoet kan vara dräktigt med unghingsten hemma... Och hon är 9 år yngre än den ts skriver om.

I vårat fall är det dock en liten "olycka". Men jag tvivlar på att ett 18-årigt maidensto kan så lätt bli dräktigt. Ska göra UL för att få veta säkert vilket.

Aha. Det hade jag missat.

Ja men det vet väl alla att är ett sto halt och ska stå - så är det då man passar på att betäcka...! *ironi*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: Freazer
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 960
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 663
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka