Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Avel Jag har en korsnings-sto på 152cm. hon är fux och älskar att hoppa då hon har en bra framåtbjudning och fina språng. Hon är även bra på...
Svar
11
· Visningar
1 792
Senast: odetteZ
·
K
Avel Har en häst efter just denna och det hade varit roligt om någon kunde berätta lite mer om honom och visa lite bilder!:D //kissan
Svar
1
· Visningar
975
Senast: valvis
·
L
Avel Ett av våra föl har plötsligt slitit ner hovarna jätte mkt, och har blivit mkt ömfotad. Har alldrig råkat ut för det här förut...
Svar
5
· Visningar
1 316
Senast: Tarantino
·
L
Avel Jag har ett ponnysto som jag skulle vilja avla på, men vet inte om hon haft föl innan. kan veterinären se det? finns det något man...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: mik
·
C
Avel Nu kan du se webb-tv/videoklipp från danska 4-, 5- og 6-års championatet i dressyr, med segrande hästar ( och intervjuer med ryttarna)...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 117
Senast: elle12
·
P
Avel SF-hingst, vet någon var man ska få tag i honom? Alltså semin;)
Svar
5
· Visningar
4 426
Senast: Marie Persson
·
Avel För det första, jag har aldrig pysslat med avel överhuvudtaget. Nu funderar jag på om jag ska betäcka mitt halvblodsto till våren...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: Zondell
·
Avel Hur funkar det om man är intresserad av en hingst som ej är godkänd i sverige. (hingsten är godkänd i holsteiner förbundet samt dansk...
Svar
4
· Visningar
1 830
Senast: FadeAway
·
C
Avel Hej. Undrar om någon kan hjälpa mej här, jag har ett sto som jag inte märker om hon brunstar eller ej. Vill gärna ta ett föl på henne...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: cina 65
·
P
Avel Precis som rubriken säger....jag har ett litet föl som är bredhasad bak ...är det nån som kan svara om det växer bort lr så Mitt...
Svar
13
· Visningar
1 381
Senast: plommomgurkan
·
W
Avel Som det står på hans hemsida Scarlatti - bringt Musik in die Zucht. Han är efter hingsten Silvano (Hol) ue; Cardinal xx.:d Är det...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: Pam
·
M
Avel Behöver kolla upp ett sto som nyligen importerats från Danmark. Vet någon om det finns någon slags motsvarighet till vår blup-databas i...
Svar
5
· Visningar
1 407
Senast: FadeAway
·
Avel ..har ingen aning vart denna tråden bör ligga :S Jag har undrat lite över hur man får hästen att stå i sån där snygg arabpose? Och exakt...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: carinaso
·
Avel Jag undar lite ang det då en bekant pratade om det häromdagen och jag insåg att jag inte har en anning om vad det är (mer än att märren...
Svar
10
· Visningar
1 361
Senast: Bewelinn
·
L
Avel Jag har en liten fråga. Vad är skillnaden på att regga ett föl i ASVH kontra SH? Jag är nog insnöad (läs okunnig) gällande SH, man kan...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: Masse
·
X
Avel Finns det någon sådan utgiven??? Och i såna fall i hur många utgivor. Mvh Johanna
Svar
7
· Visningar
1 116
Senast: Bewelinn
·
L
Avel Ska vi skapa en egen hingstkatalog? Från förr? Vill se bilder på Testarossa, Jovial, Lansiär och fler! :bump: Jag börjar! Här kommer...
2
Svar
28
· Visningar
4 154
Senast: Werze
·
J
Avel Ja, lite knepigt att sätta rubrik men min fråga gäller om någon lite kortfattat har lust att dra en beskrivning av hur deltagande i...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: skaraborg
·
Avel Hur länge lever spermierna hos en kastererad hingst? Alltså, hur länge behöver man vara orolig för att han kan betäcka så det "blir nått...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: ikaros227
·
C
Avel Hej Jag har ett halvblodssto utan stam som jag köpte i sommras. Nu hör det till saken att hon fick gå kvar betesperioden och hon...
Svar
9
· Visningar
1 435
Senast: cina 65
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka