Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Som gammal uppfödare (fjording) så bar MÅSTE jag veta litegrann om stammen på vår tilltänkta hopphäst trots att han är valack. Är väl...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: Cyllene
·
Avel min donna blir 7 i vår och nu är det bestämt, hon ska betäckas snarast möjligt :devil:, har pratat om det i flera år, mest för att jag...
Svar
11
· Visningar
1 370
Senast: ekeby
·
Avel Jag funderar lite över hur länge sto och föl bör vara ifrån varandra innan de kan gå i samma hage igen? För tillfället har vi bara tre...
Svar
8
· Visningar
2 264
Senast: Snowball
·
R
Avel Har hört att man inte ska ge morötter till dräktigt sto, kan det stämma, nån som vet?:confused:
Svar
10
· Visningar
1 767
Senast: black pearl
·
Avel Stötte på den färgbeteckningen i en gammal stambok (Halvblod Skåne 1918). Någon som vet vilken färg det är?
2
Svar
32
· Visningar
3 375
Senast: true_blue
·
Avel Jag läste en artikel i en välkänd ridsporttidning om att domaren Morgan Johansson avgått och istället efterträtts av ordföranden i...
Svar
7
· Visningar
1 234
Senast: Rodde
·
C
Avel Hur stor % inavel får jag om jag har samma individ återkommande i tredje led? Sitter och funderar...tex om jag har Landgraf i tredje...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 331
Senast: KLNF
·
Avel Min tyska är inreggad i ASVH som "mörkfux". I tyska passet står dunchelfuchs (stavas?), men jag blir lite fundersam över att de...
Svar
15
· Visningar
4 796
Senast: ameo
·
Avel Behöver avelsråd till elitpremierat welshsto. Önskemål är att hingsten har bra gångarter men det är hopponnyer hon lämnat förut. Viktigt...
2
Svar
32
· Visningar
2 737
Senast: kicket
·
K
Avel Jag är väldigt grön på detta med betäckningar.. Vi har haft hästar i över 15år men nästan bara pojkhästar :) Hjälp mig nu alla...
Svar
9
· Visningar
2 590
Senast: Camaro
·
Avel Vad vet ni om honom? Han är efter Landgraf I. När han stod i sverige hette han Lacost, men i Tyskland Lad? Någon som sitter inne...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: antiloop8
·
Avel Det finns väl 1årsvisning för halvbloden..? eller? Men är det bara för hingstar eller får man visa ston också? Vad ska de kunna? vad...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: oxo
·
Avel Vad tror ni om linjeavel på Stakkato?? Beprövat??
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: Pam
·
Avel Hejsan. Jag funderar på att betäcka mitt fjordsto 09 el om jag ev lånar ut magen till någon lämplig person, men jag e nyfiken på vad...
2
Svar
27
· Visningar
3 030
Senast: Eligible
·
Avel Hej :) Är det någon här som vet om det går att söka upp mer information om Hannoveranerhingstar i något liknande vårt BLUP-index...
Svar
5
· Visningar
976
Senast: Iddefixen
·
Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 615
Senast: SeagirlM
·
Avel blir tokig. jag hittar ingen info om honom.. har sökt på google o hittar inget... vill ha bild o info. hittar bara nån nordis ...
Svar
11
· Visningar
1 180
·
F
Avel Jag ska kolla på en hingst efter Ragazzo - Modesto. Någon som kan säga mig något om dessa hingstar? Hur ligger värdet i en...
2
Svar
24
· Visningar
6 283
Senast: selda
·
Avel När är det tidigaste ni har börjat se/känna rörelser på era dräktiga ston? Förstår att det kan vara rätt olika, men vad är det tidigaste...
2
Svar
23
· Visningar
2 694
Senast: Cyllene
·
S
Avel Tror jag blir tokig på alla C-hingstar behöver lite hjälp för att reda ut detta , vilken av hingstarna Clinton är det som gett bäst...
Svar
4
· Visningar
1 064
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!