Ridponnyhingst till welshsto

Sv: Ridponnyhingst till welshsto

Metall fick 32 ston i år... kommer finnas många fölisar e honom nästa år.
Men visst är han fin!! Men han är precis som Diablo inte godkänd hos ASRP än.
(inte för att jag bryr mig om det, men jag tänkte du efterlyste det av hingsten)

Vill i alla fall kunna se en bedömning och det hittade jag på Metall. Finns säkert på Diablo också om jag letar.

Normalt sett brukar jag bara följa trådarna här inne som osynlig åskådare, men nu blir jag sugen att delta lite...

Jag har också ett welshsto dräktigt med LV Elegant. Det verkar som vi är flera som tror på den kombinationen...

Och för att bidra med förslag på lämpliga rp-hingstar till ett welshsto så säger jag:
Boccacio Arden
Verdi
Speyksbosch Dancer

Det är hingstar som jag själv är sugen på till mitt sto.
Vad tycker ni andra om dem?

Jättebra info tycker jag.
Det som är klart intressant med Elegant tycker jag är att han är av så pass modern typ trots sin ålder.
Han kan mycket väl mäta sig med de yngre hingstarna. Han är klart intressant till min 2.5 åring nästa år.

Inga dåliga hingstar men jag har fått valt bort dem då mitt sto är så stort o lämnar stort. Hon är 147cm o har idag en hingstunge på 1.5år som ligger mellan ca 148-150cm redan.
Hans yngre helbror dock är säkert 10cm mindre än var han var i den åldern. Men hellre att jag får en mindre D ponny eller stor C än en överhöjdare...
Men har man ett welsh sto av normal storlek så är det intressanta hingstar.

Inga dåliga hingstar men jag har fått valt bort dem då mitt sto är så stort o lämnar stort. Hon är 147cm o har idag en hingstunge på 1.5år som ligger mellan ca 148-150cm redan.
Hans yngre helbror dock är säkert 10cm mindre än var han var i den åldern. Men hellre att jag får en mindre D ponny eller stor C än en överhöjdare...
Men har man ett welsh sto av normal storlek så är det intressanta hingstar.

Det är spännande det här med storlek, vi har en ettårshingst som är e.LV Elegant han var stor som föl och hans mamma är helsyster till EG Pauli. Han går med en ettårig liten welsh hingst på 122 cm. När jag tog hem honom från sommarbetet var jag säker på att han skulle vara skyhög och jag funderade på att skära honom istället. Jag tog fram måttstock och till min glädje mätte han 138 cm och nu ska han matchas fram till premiering!!!!

Pauli som själv är 152cm hög, har en avkomma med ett sto 155 cm som mäter 125 cm nu. Så man kan inte vara säker på hur blodslinjerna slår ut när dom blandas med varandra!

Nej det är helt sant. man vet aldrig. Cozzans morfar på 118 cm skulle ju kunna slå igenom också.
Men jag vill gärna försöka mota olle i grind om det går. :)

Jättefin hemsida o vilken tur Diablo o hans ägare har som fått dig till hans ryttare. Blir nog jättebra.
Duktig ryttare+bra ponny=lysande ekipage (förhoppningsvis).
Vet du någon duktig ponnyryttare i uppsala trakten så pm:a gärna.

Enligt den holländska bedömningen är Metall både gångarts- och hopptalang. En klart spännande hingst som skulle kunna vara aktuell för mig. Någon som har träffat Metall? Lugn eller mer hetlevrad? Mer ponnytyp än XX typ?

Tänkte precis på Metall. Mycket intressant hingst, har dock dålig koll på honom än så länge...

Top Nordpol? Hoppar bra iaf....
Exteriören är jag dock inte helt säker på men det går ju att kolla :P
Själv har jag en efter Verdi, ska va dressyrhingst men vann 6-årschampionatet förra året!
Mkt trevlig hingst faktiskt, även stofölet jag har efter honom, modig och snäll.

har du kollat på ASRP:s hemsida? Där finns ju alla hingstarna som är godkända och dem flestas hemsida och exteriörbedömningar.

Förresten är väl Elegant med dressyr än hoppning?

Halvbrodern Top Nonstop har nedärvt sig bra i hoppning. Tävlar själv dressyr...

I danmark finns annars Avalon N som vann bundeschampionatet i hoppning. (kommer inte ihåg om det var som 5 eller 6 åring...) Han är efter Aron N som också vann bundeschampionatet.:D

Tack så mycket Kicket:). Ja det ska jag göra om jag får nys om någon. Moderatorn tog bort mitt inlägg om Diablo ,men du förstår nog på vilket inlägg jag svarar.
Elin

Jadå, det gör jag. Missade det borttagna inlägget men jag misstänker att vår kära moderator ansåg det på gränsen till reklam. :)

Liknande trådar

Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 384
Avel Leker lite med tanken att låna magen av ett sto jag är väldigt förtjust i, men då jag själv är liten vill jag att avkomman absolut inte...
Svar
8
· Visningar
1 357
Senast: Gimlan
·
Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 020
Senast: Karoliten
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 546
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18