Ragazzo & Modesto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fervour
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ragazzo & Modesto

Verkligen kul att se att han trivs och har hälsan!:smirk:

Härlig bild förresten!

Jag kan verkliga rekomendera modesto! Hon som har mitt stall där jag har min häst (som e efter modesto) ägde modesto när han fortfarande levde!:) Hans avkommer får ofta väldigt vacker exritör och en otrolig hoppförmåga! (min häst är 158 cm och har tävlat 150 cm klasser..) Vissa av dom kan bli lite "hårda i skallen" (om man får utrycka sig så?) men oftast inte;) lycka TILL<3:laugh:

heeej. hoppar in här o frågar dej lite om modesto.
tänkte på temperamentet, är det många som blir "lite hårda i skallen" .?
för ska evt ta hem en som har modesto i stammen, morfar te henne då, och hon är super mysig i stall osv men ridningen i galoppen så kan hon gärna bocka och jag vet inte om det ägarna säjjer stämmer helt heller, så tänkte kolla lite hur dem var i temperament, hennes pappa är Di Napoli,( inte godkänd). Och U; Henna,

Jag har en avkomma efter Ragazzo och han har slinger. Han är vinglig i bakdelen och så får han kramper ibåda bakbenen men mer i det ena. Jag har inget att jämföra med så jag kan inte säga hur illa det är. Är ej inriden eller körd pga av detta har jag förstått. Har bara haft honom sen i sommras och jag har honom som sällskapshäst.
Men förövrigt är han en toppen häst och jag tycker det är synd att han inte har kunnat användas.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 146
Senast: mamman
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Dressyrsnack nummer 18