Om den inhemska aveln i finanskrisens spår...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Om den inhemska aveln i finanskrisens spår...

Kommer att vara på Flyinge under bruksprovet ( några dagar i alla fall - om nu hästarna kan hålla sig friska) det vore kanon att få träffas och snacka avel med er alla. Finns mkt kunskap och ett STORT intresse här på buke - det är helt klart !!

:angel:
Hm...vilken är det nu då...ja, skall titta in honom!! Är där ofta o har bla mitt avelsto där. Ja, de är faktist riktigt seriösa!

¨det får du gärna göra !! :laugh: skicka ett PM om vad du tycker :p har inte sett honom sen i våras...

Hmm.. jag blev jättesugen på att hänga med.. både avelssnack och bag-in-box.. och LUND.. jag tror minsann det blev alla rätt.
/U
(dock väldigt glad, väldigt mycket amatör men otroligt vetgirig och ambitiös.. och ganska trevlig(framförallt efter lite vin..)

Och till trådens fråga..
Jag hoppas att det gallras lite bland stona och att de som har flera medelston väljer de bättre om nu inte alla ska betäckas, och jag är ganska säker på att krisen kommer att vända och då är det en mindre kris att ha en mer unik guldklimp att sälja. Jag är så himla glad att vi inte ska sälja årsfölet som läget ser ut nu. Hon verkar bli bättre än vi vågat hoppas på så det skulle vara skam att tvingas sälja henne billigt, framförallt om man inte vet att det är till en ägare som visat att denna kan matcha en häst inför tre-års osv..
Att mitt sto inte betäcktes om och om allt går enligt planen, inte ska betäckas i år heller var bestämt redan från början eftersom hon behöver samla lite egna meriter.
Jag tycker att jag sett att många hästar ligger väldigt lågt i pris om man kollar annonserna, och det känns lite halvtråkigt måste jag säga.

Kommer det att betäckas lika många ston med icke godkända hingstar i kristider eller fler? Kommer fler att välja ev. avelsvärderade hingstar i spralliga färger i hopp om att dessa avkommor skulle vara lättare att sälja?

hej där!!

Kul att du kommer med!!

vad menar du med spralliga färger? Skäck?

Inget man som tävlingsryttare vill ha iallafall..möjligtvis lilla Lisa i skogen ;)

hej där!!

Kul att du kommer med!!

vad menar du med spralliga färger? Skäck?

Inget man som tävlingsryttare vill ha iallafall..möjligtvis lilla Lisa i skogen ;)

Jag var lite slarvig, jag menade mer färgavel utan annat syfte än just färgavel.
Min fråga var hur det sett ut tidigare i kristider, vad har det avlats på tidigare i lågkonjukturer? Finns det skillnader?

Va kul, jag kommer gärna med! :)
/U

85.5m2, 4 rum och kök, en toalett och dusch, bor ihop med två glada vovvar, en stor och en liten...

:laugh:Har du plats för många? Har lite vänner där nere kan kolla upp om det,kanska kan vi bestämma tid å plats? Skulle vara kanonkul!!!!!!Ser verkligen fram emot detta:bump: ..som ett litet barn:bow: Tar me´bag in box ja me:cool:

Tack!! Skall gå in o kolla vilket datum det är bara. Lite förvirrad!!

Den här tråden har sedan länge lämnat sitt ursprungliga ämne och jag låser den här.
Vill ni diskutera ursprungsämnet igen, starta en ny tråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 599
Senast: Pudlan
·
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 953
Senast: sandrafors
·
F
Islandshäst Det är trögt på islandshästmarknaden i Sverige just nu det tror jag många har känt. Delvis beror det på finanskris och osäkerhet inför...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
13 059
Senast: tina_sj
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 958
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka