Om den inhemska aveln i finanskrisens spår...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Om den inhemska aveln i finanskrisens spår...

Ung som "gammal" men med samma intresse är väl fantastiskt! Det är nog det som gör ridsporten rätt så unik att alla kan utöva den oavsett ålder.

Självklart är du välkommen! ( Hur gammal är du?, Tänkte på vinet:)

Menade inte SÅ ung, 24 och fullt alkoholmyndig !

HM kommer också med i gänget för "inbördes beundran" och en träff i samband med Bruks vore ju toppen!! Northern får sova över på Flyinge den här gången, blev ju så lite vin vid Auktionen pga bilen! :D
Vi kan ju ha en "förfest inför Bruks" här i norr när du kommer upp, Northern står för vinet:laugh:

klart ja slaggar i Lund ;):D bag-lady var jag det :banana::rofl:

Jag träffas också gärna om det funkar med tid och plats! :)

kanon! det här verkar arta sig till en hejdundrande avelsträff !! :bump:
tänk om 8-12 år då OS VIMLAR av våra avkommor!!! :D

Absolut! Känner inte heller så många här inne, men det är ju ett ypperligt tillfälle att träffa nya människor och knyta nya kontakter med folk som är lika intresserade av samma saker.

Vitt vin låter oxå fint, kanske ska sno ihop en god fisksoppa då:)

Här är en till som gärna vill vara med om bara tid och plats fungerar, även om jag också är nybörjare i alla fall på avelsbiten.

/Camilla

Här är en till som gärna vill vara med om bara tid och plats fungerar, även om jag också är nybörjare i alla fall på avelsbiten.

/Camilla

Säger även till dig och förmodligen någon annan som jag missat i tidigare inlägg att svara till, Jätte trevligt och välkommen om du kan komma!

Du kanske ska upprätta en lista? Ska vi försöka organisera oss lite och bestämma en dag? Det här tror jag kan bli riktigt bra :).

Du kanske ska upprätta en lista? Ska vi försöka organisera oss lite och bestämma en dag? Det här tror jag kan bli riktigt bra .

En lista låter bra, men jag är inte så duktig på datorer att jag kan fixar det:crazy: Men skulle uppskatta om någon händig gör det så kan folk fylla på.

Bruksprovet kan väl vara ett möjligt förslag att förena träffen på och samtidigt följa provet. Datumförslag mottages gärna. Blir vi många måste vi kanske hyra en lokal på Flyinge där vi samlas och kanske äter Catering mat?

Hur stort hus har du...? Flyinge är kanske smart!

SeagirlM
furioso
athena
Clownen
Cyllene
Pisan
Northern
myfairlady91

Har säkert glömt nån, ni får fylla på listan.

Vet man vilka som ska visas vilka dagar? Vill gärna åka ner o se 4åringarna...eller närmare bestämt Maserati..

Good thinking!!

Var kan man bo? Finns det ställe nära? på Breeders sov jag i Falsterbo...lite långt att köra när man druckit;)..måste man ända in till Lund? Grand eller star då?

Senast ändrad:

Vet man vilka som ska visas vilka dagar? Vill gärna åka ner o se 4åringarna...eller närmare bestämt Maserati..

Anmälningstiden går väl ut i Januari någon gång.

Var kan man bo? Finns det ställe nära? på Breeders sov jag i Falsterbo...lite långt att köra när man druckit..måste man ända in till Lund? Grand då?

Alldeles för långt att köra till Falsterbo! Gårdstånga vandrar hem om dom har öppet på vintern?, Grand i Lund, låter Dyrt...Tror att det går att få billigare helt ok hotell, kommer just nu bara inte på några namn, men jag kan kolla upp lite med folk jag känner.

min vän Hanna som har hjelmskyl följer nog med..men hon har nog inget prefix här på buke...ok ändå? Hon har utbildat Xet om skall visas av peder så det blir nte svårt att få med henne tror jag.

SeagirlM
furioso
athena
Clownen
Cyllene
Pisan
Northern
myfairlady91
Xaheena
Sunlight
Nordbo57
ch791022
elle12
sighttosee
wolken Fee

Senast ändrad:

Ja det vet jag, jag tänkte mer på om ni som varit med förr har en aning om hur upplägget brukar vara..

min vän Hanna som har hjelmskyl följer nog med..men hon har nog inget prefix här på buke...ok ändå? Hon har utbildat Xet om skall visas av peder så det blir nte svårt att få med henne tror jag.

det vore super, hälsa henne!! Jag har min 1½ åriga hingst Eljest e. Escudo - Calypso II hos dem på lösdrift :laugh: vore kul att träffas o höra hur han har det... han är i trygga händer vet jag :D

3-åringarna går ju ett förkortat prov, med vetbes, ext, ridning samt löshoppning, sen är dom klara. 4-5åringar går 2 faser, dvs alla blir inte rek att gå vidare till fas 2 om nämnden inte tror att dom skall bli godkända. Prestationshingstar går närmre helgen, samt övriga hingstar rids då också av testryttare. (detta är mkt kort beskrivning av provets upplägg) Men provet brukar börja på söndag med Id och vet bes och sen håller det på tom lördag eller söndag.

det vore super, hälsa henne!! Jag har min 1½ åriga hingst Eljest e. Escudo - Calypso II hos dem på lösdrift :laugh: vore kul att träffas o höra hur han har det... han är i trygga händer vet jag :D

Hm...vilken är det nu då...ja, skall titta in honom!! Är där ofta o har bla mitt avelsto där. Ja, de är faktist riktigt seriösa!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 599
Senast: Pudlan
·
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 953
Senast: sandrafors
·
F
Islandshäst Det är trögt på islandshästmarknaden i Sverige just nu det tror jag många har känt. Delvis beror det på finanskris och osäkerhet inför...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
13 059
Senast: tina_sj
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 958
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka