Om den inhemska aveln i finanskrisens spår...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Om den inhemska aveln i finanskrisens spår...

Spännande! Är det alltför "känsligt" och "frånstötande" eller du skriver med meningsbyggnadsfel så kan du gärna skicka PM så att det inte är jobbigt att läsa för allmänheten;)
:rofl: Nja det är inte för allmänhetens öron! :D Jag berättar när jag kommer ner vad jag har för tankar och funderingar kring oss som grupp! ;)

Du - och ni andra också förstås - är så välkomna!!!
Jag har insett att Småland verkligen ÄR stort...- Stockholmare som jag är - men så värst lång tid tar det inte från Växjö..:))

Det skulle verkligen vara otroligt spännande att få frossa i avelstankar och diskussioner...det finns hur mycket som helst som jag funderar över och gärna skulle vrida och vända på.

DU är oxå välkommen! Vi skall bara hitta ett bra datum och företrädesvis så ÖNSKAR jag faktiskt bara Hopphäst uppfödare till denna unika träff.

ja, jag har ju ej lång erfarenhet av detta så jag kommer mest fråga o prata stam ;). har ju ej tagit fram hästar från "skrätsch" men det vore jättekul att få vara med o lära sig! Ja , det känns ju lite diskriminerande men önskar oxå att det vore hopphästar endast denna gång då det verkligen är olika mål o stammar..oftast.

OK....då kan jag inte bidra med någonting....för hopphästar föder jag inte upp.

Tror att det blir mest "effektivt" att prata om en sak i taget, dvs Hopphästaveln, som i dagsläget är den största grenen i Sverige med mest antal startande ryttare etc. Tror också att det är snabbare utveckling och prisstegring på en hopphäst from 3-års ålder beroende på prestationsresultat genom unghäst klasserna 3-7 år. Men det är min tanke...

ssssss.... Vill ju inte diskriminera någon:cry: Men tror att första gången kan det vara bra att vara "greninriktade" för att föra diskussionen frammåt. Sen kan man ha en Större träff där man framför de olika gruppernas "tänk" och sammanfattar de grupperna är överrens om... Rätt/fel inte vet jag?

jag fick sjukt dåligt samvete!! Klart Pisan är välkommen!!!!

Eller hur!!

Känner mig alls inte diskriminerad...kunde dock inte utläsa av innehållet i tråden att det rörde sig om några "grupper" som skulle ha målinriktade diskussioner som skulle sammanfattas.
Det jag lockades av var just samvaron med förutsättningslösa avelsdiskussioner under trevliga former.
Målrelaterat avelsinriktat arbete på ideell bas ägnar jag redan tillräckligt med tid till....

Ni behöver alls inte ha dåligt samvete..:))

Jag kanske kan hänga på för något glas vin istället...för det var just formerna som lockade..:))

Naturligtvis är du välkommen, du kan lära oss "indoktrinerade" hopphäst uppfödare massor ur din synvinkel som dressyruppfödare. Problematiken i grunden, är ju de samma för alla uppfödare oavsett inrikting...

jag tycker definitivt att du skall med!!!

Jag kan stå för vinet då min pojkvän säljer mkt italienska viner ;)!!

Jo någonstans är det nog faktiskt så..

..och jag tror personligen att vi skulle vinna en hel del att föra principiella diskussioner över gränserna..:))) sedär..där kom det resultarinriktade med änå..:))

exakt!!! O som jag brukar säga: har en häst en bra galopp så har den hopp!!! ;)

Nu har jag bara ett eget sto att avla på som är hoppinriktat, jag lånar dock magen på ett dressyrsto i år;) men jag hänger gärna på.

Jag vet inte hur stor grupp ni har tänkt, jag har en god vän som har hoppinriktad uppfödning i Halland också som är väldigt intresserad av att starta en grupp för oss som har ston i avel, vi har pratat en del om det tidigare eftersom vi inte tycker att de lokala föreningarna inte räcker till.
Det hade t ex även varit kul med gemensamma studiebesök framöver t ex kåring/körung mm, en egen hemsida för stoägare mm

:laugh: tänk vad roligt det skulle vara att sitta ett gäng avelsfreak , äta o dricka gott och bara prata häst o avel, lära av varandras framgångar och motgångar , kanske köpa semin ihop :o:D och bara HA TREVLIGT o drömma om våra framtida "OS hästar" - kalla det då klubb dit o dat det struntar ja i...;)

Har följt tråden med stort intresse, är det så att det finns plats för en "nystartad nybörjaruppfödare":) hoppavel, som gärna vill lära mer och följa med på alla olika upptåg:rofl: Och gärna med ett glas vin, om det finns plats för en till förståss?!?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 599
Senast: Pudlan
·
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 953
Senast: sandrafors
·
F
Islandshäst Det är trögt på islandshästmarknaden i Sverige just nu det tror jag många har känt. Delvis beror det på finanskris och osäkerhet inför...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
13 059
Senast: tina_sj
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 958
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24