Om den inhemska aveln i finanskrisens spår...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Om den inhemska aveln i finanskrisens spår...

:laugh: tänk vad roligt det skulle vara att sitta ett gäng avelsfreak , äta o dricka gott och bara prata häst o avel, lära av varandras framgångar och motgångar , kanske köpa semin ihop :o:D och bara HA TREVLIGT o drömma om våra framtida "OS hästar" - kalla det då klubb dit o dat det struntar ja i...;)

ja, det låter trevligt!! Mkt trevligt!! förstå vilka elitistiska o snobbiga diskussioner som skulle kunna komma upp!! :D

Ja, semin behövs ju alltid!!;)

Får ta o köpa fler ston tror jag så man kan få grupprabatt då!! Bara OSston naturligtvis:p

Det låter alldeles för lockande för att jag skulle kunna avstå något sånt..:))
Finns det utrymme för intressanta avelsdiskussioner och god mat spelar det mig ingen roll vad klubben heter..:))

Det låter alldeles för lockande för att jag skulle kunna avstå något sånt..:))
Finns det utrymme för intressanta avelsdiskussioner och god mat spelar det mig ingen roll vad klubben heter..:))
När ska vi träffas då?

:laugh: tänk vad roligt det skulle vara att sitta ett gäng avelsfreak , äta o dricka gott och bara prata häst o avel, lära av varandras framgångar och motgångar , kanske köpa semin ihop :o:D och bara HA TREVLIGT o drömma om våra framtida "OS hästar" - kalla det då klubb dit o dat det struntar ja i...;)

jag vill oxå vara med! :) låter mkt trevligt och intressant :bump:

ja e me vi får ha möte vi nästa skåne begivenhet... ja har ju emigrerat ... medans ni är där nere fast ni är alltid välkoma till avelsgettot här i norr

Kommer förbi på en "kopp kaffe" nästa gång jag är uppe i norr och hälsar på släkten!:)

Inlägg: 188 Sv: Om den inhemska aveln i finanskrisens spår...

--------------------------------------------------------------------------------

Citat:
Ursprungligen postat av clownen
Jag är också på vid en ev. träff, om det går för sig?

tänk vad roligt det skulle vara att sitta ett gäng avelsfreak , äta o dricka gott och bara prata häst o avel, lära av varandras framgångar och motgångar , kanske köpa semin ihop och bara HA TREVLIGT o drömma om våra framtida "OS hästar" - kalla det då klubb dit o dat det struntar ja i...

Ni är välkommna till mig när ni besöker "hästmeckat" i Skåne. Jag öppnar gärna dörren för kreativa och intressanta diskussioner över en bit mat och en "bag in box":laugh:

Jättekul!! Gör det!!:laugh: Vi är nästan alltid hemma ikring ;) (som om man inte blir nog bunden av hästarna så gick ja o gifte mig med en "kobonde"... :rofl:)

--------------------------------------------------------------------------------

Ni är välkommna till mig när ni besöker "hästmeckat" i Skåne. Jag öppnar gärna dörren för kreativa och intressanta diskussioner över en bit mat och en "bag in box":laugh:

SUPER!! :D är gärna bag-lady... :angel::D

:bow: Det ser jag fram emot! :D Jätteroligt!

Det är jag mer än gärna med på..:))

Säger dessutom detsamma..här finns både sängar, mat och en och annan vinflaska för de av er som måhända har vägarna förbi östra småland - om nu någon har det???..:))

NI är så VÄLKOMMNA:laugh: Tror att det blir oerhört "givande" och intressant att utbyta erfarenheter och "spåna" vad VI kan göra för att BLI ännu BÄTTRE:laugh:

NI är så VÄLKOMMNA:laugh: Tror att det blir oerhört "givande" och intressant att utbyta erfarenheter och "spåna" vad VI kan göra för att BLI ännu BÄTTRE:laugh:
DET ser jag verkligen fram emot!

Har kusiner i Växjö, Småland kan väl inte vara SÅ stort?:) Kanske "gasar" upp någon helg, vem vet?

Ta gärna med HM, hon kan behöva lufta vingarna och samtidigt träffa sin dotter....

Absolut! Det är ju ett utmärkt tillfälle när många är här nere...

Spännande! Är det alltför "känsligt" och "frånstötande" eller du skriver med meningsbyggnadsfel så kan du gärna skicka PM så att det inte är jobbigt att läsa för allmänheten;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 599
Senast: Pudlan
·
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 953
Senast: sandrafors
·
F
Islandshäst Det är trögt på islandshästmarknaden i Sverige just nu det tror jag många har känt. Delvis beror det på finanskris och osäkerhet inför...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
13 059
Senast: tina_sj
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 958
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare