Om den inhemska aveln i finanskrisens spår...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Om den inhemska aveln i finanskrisens spår...

HM kommer också med i gänget för "inbördes beundran" och en träff i samband med Bruks vore ju toppen!! Northern får sova över på Flyinge den här gången, blev ju så lite vin vid Auktionen pga bilen! :D
Vi kan ju ha en "förfest inför Bruks" här i norr när du kommer upp, Northern står för vinet:laugh:

Självklart! Alla med ett brinnande intresse är välkomna! Vi får väl bara spåna på när/var och hur våran sammankomst skall planeras och genomföras:)

Låter toppen! Jag har gästrum, madrass och en soffa för dom som vill ha gångavstånd...

Låter Bra med en förfest, kan man boka boende över natten oxå?:)

Jag vet inte hur stor grupp ni har tänkt, jag har en god vän som har hoppinriktad uppfödning i Halland också som är väldigt intresserad av att starta en grupp för oss som har ston i avel, vi har pratat en del om det tidigare eftersom vi inte tycker att de lokala föreningarna inte räcker till.
Det hade t ex även varit kul med gemensamma studiebesök framöver t ex kåring/körung mm, en egen hemsida för stoägare mm

låter jätteintressant! :)

för övrigt så tycker jag att en träff i samband med Bruks låter toppen :bump:

Du har så rätt så rätt men så skrev jag också att det är mycket som spelar in och där räknar man då in det här som du räknar upp. Jag tycker fortfarande att en nypa tur kan behövas. Även de uppfödare som plockar fram många väldigt bra hästar får också vid något tillfälle i sin karriär någon häst som som inte håller samma mått som de övriga och då får man också tänka att dessa hästar mycket väl kan vara bättre än många andra individer ute på marknaden.

Men för att ta en kommentar från Ingmar stenmark under tiden han fortfarande hade en aktiv tävlingskarriär. Han tyckte då att tur var ett väldigt konstigt fenomen, för ju mer han tränade ju mer tur fick han. Tycker bara att det var en så härlig kommentar :).

/Camilla

Men för att ta en kommentar från Ingmar stenmark under tiden han fortfarande hade en aktiv tävlingskarriär. Han tyckte då att tur var ett väldigt konstigt fenomen, för ju mer han tränade ju mer tur fick han. Tycker bara att det var en så härlig kommentar :).

/Camilla

Med all respekt för Ingmar Stenmark, delge oss gärna träningsprogrammet som fixar snygga och talangfulla avkommor som vinner fölchampionat. ;)

Med all respekt för Ingmar Stenmark, delge oss gärna träningsprogrammet som fixar snygga och talangfulla avkommor som vinner fölchampionat.

Att du orkar vara så sarkastisk:confused:

Får man hänga med på en hörna? Fast jag inte känner någon av er, men det låter så lockande...........
Kan bidraga med ett mkt gott vitt vin i från Tyskland.

Jag satsar också, att stå med stallet fullt av fina tävlingsklara hästar när det vänder uppåt igen känns som en god ekonomisk affär. Förutsätter ju naturligtvis att plats finns, men i mitt fall funkar det. Att bibehålla de höga ambitionerna - riktigt goda prest.ston kombinerat med de bästa hingstarna - är ju självklart.

Om det är öppet för små nya uppfödare men som minsann siktar mot stjärnorna iaf är jag gärna med, är ju skåning så bruks är inbokat sedan länge.

Precis engagerad i ASVHs Unga Uppfödare och behöver lära mig massor men kanske har en åsikt eller två även jag.

Vad sägs ?

Får man hänga med på en hörna? Fast jag inte känner någon av er, men det låter så lockande...........
Kan bidraga med ett mkt gott vitt vin i från Tyskland.

Absolut! Känner inte heller så många här inne, men det är ju ett ypperligt tillfälle att träffa nya människor och knyta nya kontakter med folk som är lika intresserade av samma saker.

Vitt vin låter oxå fint, kanske ska sno ihop en god fisksoppa då:)

Jag satsar också, att stå med stallet fullt av fina tävlingsklara hästar när det vänder uppåt igen känns som en god ekonomisk affär. Förutsätter ju naturligtvis att plats finns, men i mitt fall funkar det. Att bibehålla de höga ambitionerna - riktigt goda prest.ston kombinerat med de bästa hingstarna - är ju självklart.

:bow::bow::bow: Välkommen!

Om det är öppet för små nya uppfödare men som minsann siktar mot stjärnorna iaf är jag gärna med, är ju skåning så bruks är inbokat sedan länge.

Precis engagerad i ASVHs Unga Uppfödare och behöver lära mig massor men kanske har en åsikt eller två även jag.

Vad sägs ?

Ung som "gammal" men med samma intresse är väl fantastiskt! Det är nog det som gör ridsporten rätt så unik att alla kan utöva den oavsett ålder.

Självklart är du välkommen! ( Hur gammal är du?, Tänkte på vinet:)

Ja du visst ligger det något i det med, men tur behöver inte betyda likt för alla eller det kan faktiskt ha olika betydelse beroende på vem man är och vart man kommer ifrån. Men jag tror ännu på både turen och slumpen, det gäller i alla möjliga situationer men jag är ju en sådan där flumig typ vet du.;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 599
Senast: Pudlan
·
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 953
Senast: sandrafors
·
F
Islandshäst Det är trögt på islandshästmarknaden i Sverige just nu det tror jag många har känt. Delvis beror det på finanskris och osäkerhet inför...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
13 059
Senast: tina_sj
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 958
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Remisser 1177
  • Roliga saker som barn säger