Hopphingst eller Multitalang?

Sv: Hopphingst eller Multitalang?

Ja, han har en intressant stam!! Speciellt med sacramento song xx som ju oftast finns längre bak vad jag förstår. En av de fullbloden som verkligen ger "hopp"?

ja, vilka ston passar han till? Förädlar han?

Ups!! Trådkapning igen!!:D

Mamman till min Lasandosgrabb är av tung, lågställd, gammal svensk modell. Själv är han mycket lätt i typen (fullblodet syns tydligt i honom), högställd och med låååånga ben:love:. Så i den kombinationen har han verkligen förädlat.

Är själv sugen på Camaro M till mitt sto. Men undrar om någon vet hur hans temprament är och hur han nedärver?

Eftersom du har rätt tungt blod i din häst så hade jag försökt att titta på de lite lättare hingstarna.

Willibald är ju själv sänkt till C så förärvningen där har ju inte varit bra (enl asvh) Dessutom så hade han inte lysande poäng på sitt bruksprov. Gassendi var e.Gaspari vilket måste räknas till dressyrblod och åt det betydligt tyngre hållet. Han var en rejäl bit sas.

Ditt sto är inte jätte smäcker i sig själv! Utan hon ser ut som ett vanligt halvblod i mina ögon. Jag hade försökt att kompensera hennes lite längre rygg med en hingst som ger lite kortare avkommor. Och som jag ser det så skulle Quiet Easy eller möjligen Alligator Fontaine passa bra. Själv har jag bara sett mkt fina Jaguar Mail avk (har en själv hemma) som varit mkt moderna i typen med kort kropp och långa ben.

Jag vet ju att din häst hoppar bra så jag hade nog fortsatt på den linjen, de flesta hopphingstar har idag väldigt bra galopp.

Liknande trådar

Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 020
Senast: Karoliten
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 546
Senast: Unafraid
·
Avel Tanken har väckts att kanske lägga en hopphingst på ena stoet något år för att få fram en multitalang mot hoppning. Stoet hoppar själv...
2
Svar
25
· Visningar
4 093
Senast: Långnos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka