Hopphingst eller Multitalang?

Sv: Hopphingst eller Multitalang?

Ok, ja han år riktigt fin att titta på! Ger han bra gallopp?
Vad passar han till för ston tro? Ngn som vet?skall titta in hans avkommor!

Ursäkta tradkapningen!

Sandor tävlas under Marcus Westergren, så den har nog tävlats i Sverige.

Finns tidigare trådar om att det varit svårt att få dräktigt med Stalypso (på transport).

Lasandos har höga blupindex på typ och galopp, men övriga index är ganska mediokra. De avkommor jag träffat på har varit med XX-möderne, ädla med mycket nerv & energi.

Ok, ja han år riktigt fin att titta på! Ger han bra gallopp?
Vad passar han till för ston tro? Ngn som vet?skall titta in hans avkommor!

Ursäkta tradkapningen!

Jag har en ettåring efter Lasandos som är högställd, lätt i typen och med en mycket bra front.:love: Han har en grym skritt, medelbra trav och kanongalopp. Han är en rätt obekymrad kille som växer så det knakar:).
Vi har väldigt kuperade hagar med naturliga hinder, nedfallna träd, stenmurar osv. Han och hans hagkompis brukar köra ett varv i hagen emellanåt och han bara leker över hindren. Nu är iofs hagkompisen inte speciellt hoppbegåvad:o, men det syns tydligt att det finns kapacitet i Lasandosgrabben.:D

Ber okså om ursäkt för trådkapningen!:o

Ok, skall det titta in honom. Är han kvar på markeback? Stam?
På Lasandos eller? Han är E. Landlord - Caletto II - Sacramento Song xx
Och ja, han är på Markebäck, så honom senast i tisdags i förra veckan :D

Ja, han har en intressant stam!! Speciellt med sacramento song xx som ju oftast finns längre bak vad jag förstår. En av de fullbloden som verkligen ger "hopp"?

ja, vilka ston passar han till? Förädlar han?

Ups!! Trådkapning igen!!:D

Han har ju 10p på typ och 10-10 i hoppning. Jag tycker att hans avkommor får lååånga ben och är högresta. "hopphästmodell" alltså :D

tack för tipsen, alla hingstarna är ju superfina.
Tittade lite på Herartbeat också, mest för att den har en 10:a på galoppen o hoppningen. Någo som vet ngt om hans avkommor?
gillar Heartbreaker (men de kostar ju en del att betäcka med honom..)

Vi fick en jätte fin Heartbeat avkomma detta året efter mitt gamla tävlingsto. Jätte trevlig och rörde sig bra.

20153944.jpg

Jag har sett många trevliga e Lancier. Dock mest i danmark men de har haft både trevliga gångarter och hopp. :bow:

Lasandos är en mkt underskattad hingst-bara hans härstastamning håller världsklass!!Tyvärr har varit mycket baktalad-massivt fullständigt ogrundat skitsnack:devil:Har bara positiva erfarenheter av hans avkommor,rör sig bra och hoppar bra,riktigt snygga och inte minst(framförallt här kommer skitsnacket in i bilden)mycket bra temperament!!!

Calido-söner brukar vara "rörliga" och har enastående galopp. Jag tror att ingen skulle ha ngnting emot Calido-blod i en dressyrhäst heller. Calido är ju morfar till Daddy Cool. Ni har ju minst en Calido-son där i Sverige, Camaro?

Sprehe i Tyskland hade tre söner, Coupe de Couer, C-Max och Carenzo denna säsongen. Coupe de Couer får man dock endast fryst och mycket dyrt! :eek: Coupe de Couer är också såld vidare, så vet inte var han finns nuförtiden. Men han är en otrolig häst. Hoppar vad som helst, under vem som helst.
Sprehe har också Stalypso, Stakkato Gold och Seal av Stakkato-blod, men Stakkato brukar lämna ganska kort galopp. Av hans söner endast Stakkatol (mf Capitol) har mer "holsteinermässig" galopp, vad jag har sett.

Hur skulle det vara med Casir Ask då? Hans avkommor har lugn temperament, bra galopp och mycket kapacitet. Stostammen är det samma perfekta som med Quite Easy. Casir Ask har också fungerat mycket bra med transportsperma. Det måste man alltid komma ihåg när man planerar. :grin:

Lasandos är en mkt underskattad hingst-bara hans härstastamning håller världsklass!!Tyvärr har varit mycket baktalad-massivt fullständigt ogrundat skitsnack:devil:Har bara positiva erfarenheter av hans avkommor,rör sig bra och hoppar bra,riktigt snygga och inte minst(framförallt här kommer skitsnacket in i bilden)mycket bra temperament!!!

:bow::bow:

Jag betäckte mitt Irco Marco sto med Rambo och fölungen fick 9 på galoppen vis fölvisningen!! Jag ville förbättra gångarterna.
Rambo har 8 på allt (kanske någon 9:a också) även i hoppningen. Han används mest som dressyr men jag är riktigt nöjd med kombinationen.

Liknande trådar

Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 020
Senast: Karoliten
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 546
Senast: Unafraid
·
Avel Tanken har väckts att kanske lägga en hopphingst på ena stoet något år för att få fram en multitalang mot hoppning. Stoet hoppar själv...
2
Svar
25
· Visningar
4 093
Senast: Långnos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka