Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nashville?
*kl*
Um Saidxx var väl också en ganska bra fullblods hingst i halvblodsaveln om jag inte missminner mig?
De som studerat fullblodsstammar lite mer ingående ser att vissa (ofta urgamla) blodslinjer förekommer betydligt oftare än andra bakom de fullblodsättlingar som är framgångsrika som ridhästar.Intressant tråd
Det är många gamla sedan länge döda hingstar som nämns.
Lite intressant vore att höra vilka av de "färskare" hingstarna som skulle kunna vara intressanta i aveln....
Är de fullblod som har riktigt fin galoppstam även de som är mest intressanta för ridhästaveln? eller ska man titta mer på t.ex hingstar som lämnar större rejäla avkommor. Hinderhästar?
Själv har jag ett Heart of Oak-Exceller sto som jag hoppas är intressant för den framtida sportaveln
Haydn är inte ens rent fullblod utan bara 75%.Men...
frågan är fortfarande:
Vilka hingstar som finns tillgängliga i dag ger bra hopphästar???
DET undrar jag!!
Vad ger Haydn?
Intressant inlägg om att de ej förärver sig bra som fäder men på mammans sida...hur tänker man då rent genetiskt?
Skall titta in de länkar som tidigare var länkade om 2 stycken som finns tillgängliga.
Vilka finns i dag tillgängliga?
kl
Är lite dålig på fullbloden, men Colombian Friend då, är det nå't att ha?
enligt lembke skall steves friend xx vara bra hoppfullblod!!
QUOTE]
Jag har ett Steve's Friend sto i avel. Hon har Illum som morfar.
Skarp, het, SMART, och otroligt välvillig och har ett hjärta av guld i hoppningen.
Hennes två avkommer hon fått änsålänge har ärvt hennes smarthet (gillar hästar med huvudet på skaft) och välvillighet. Sen är dom för unga för att utröna mer änsålänge..
*kl*
Kom precis att tänka på en gammal ridskoleponny från min ungdom, som var e: Son of a Gun xx. Har sett honom i några stamtavlor här på Buke. Vad säger ni om honom?