Fullblod vi vill ha i våra hästar..

Sv: Fullblod vi vill ha i våra hästar..

Barsoi är en hingst jag träffat på i massa hingstar - har dock inte forskat nåt vidare i honom ännu

jag gillar lane court-hästarna, annars vill jag gärna ha med lady killer och prince fair. oldtimer hade inte vart fel heller.
skulle vilja lägga fullblod på lane court-stoet, vet inte vad jag ska lägga bara?

Då säger jag allas vår Fabian ;) Den enda jag kan komma på med Curacao i stammen. Och Fabian var jag ju väldigt svag för, inte exteriören dock.

Men han var ju efter National Zenith med Curacao i andra led om jag inte missminner mig.

Lånar min egen knapp.

En hingst som jag trodde skulle bli bättre i halvblodsaveln än han blev var Strong Statement. Bra storlek och ridhästmodell. Var flera år ledande fadershingt på hinderhästsidan på Irland.

Nån som vet hur Malvernicos halvblodsavkommor har blivit?

Ingen mer som har erfarenhet av Curacao-avkommor??

//Jeps som varit helt insnöad på fullblod men nu kommit ifrån dem.

kl
Hur har National Zenith förvärat sig? U.Håkanson har ju en avkomma som är riktigt snygg efter honom som var otroligt trevlig i stallet, hennes näst bästa just nu enligt henne själv.

Hon skolade ju om en galoppör till dressyrhäst. Kommer inte ihåg vad den hette- eller är det den du menar?

kl.

Har ni inte missat Eighty Eight Keys?

Det bara pluppade upp här mitt bland allt pappersarbete...

88an är tyvärr inget super eftertraktat att ha i hästarna verkar det som, mycket synd då det är en riktigt bra hingst, både ur ridhäst och galopp avel.

Men han har mycket fina blodslinjer - tyvärr vet folk inte riktigt om det :grin:

//QuickStar som har 2 88or i stallet...

kl
Hur har National Zenith förvärat sig? U.Håkanson har ju en avkomma som är riktigt snygg efter honom som var otroligt trevlig i stallet, hennes näst bästa just nu enligt henne själv.

Tror den heter Titus T

*kl*

Um Saidxx var väl också en ganska bra fullblods hingst i halvblodsaveln om jag inte missminner mig?

kl

De flesta efter honom var rätt skarpa i psyket och inte så jätteeftertraktat av ryttarna

Men fy, så får du inte säga :p National Zenith hästar har jag haft två stycken, och de var helt underbara! Båda hoppade bra och den ena hade dessutom riktigt bra gångarter.

Och temperamentet var ju det bästa med dem, lugna och sansade. Jag tror faktiskt de hade passat bra på ridskola båda två. Och deras mamma var ganska knepig så det kan de inte ha ärvt av henne. Det enda felet var väl i så fall att de blev lite väl stora och grova, 172 resp 168 höga.

Hade National Zenith levt idag så hade jag inte behövt fundera mer över hingst till något av mina ston..

Senast ändrad:

Intressant angånde National Zenith här. var i ett stall förut där de hade en häst e.NZ, och en med NZ som morfar (D-ponny med New Forest till pappa). Den första är drygt 175 hög och trots sin ålder en riktig krutdurk!! Inte skarp, bara alltid laddad till 210%, energin tar aldrig slut.

Den andra älskar jag verkligen :love:. Otrolig fälttävlanstalang, såld till FT-ryttare o hoppas att de ska kunna gå långt. Mycket bra galopp o skritt (var ute o galopperade med flera andra ponnyer en gång, red sist när vi började rida ikapp. Bad henne bara att sträcka ut galoppen o jag blev ärligt talat paff när vi med enkelhet bara gled förbi de andra utan minsta ansträngning :o :D), grundtraven är kort o inte så speciell, men med lite ordentlig ridning så fick jag se vilken stor mekanik som gömde sig i henne :love:. Cool men med bra energi och välbalanserad i temperamentet.

Förövrigt så har den godkända hingsten Hohenstaufen som vunnit 3- och 4-årsDressyrChampionaten i Flyinge Langata Express xx som morfar!

Senast ändrad:

"Alla" här inne vet v'äl vid det här läget att jag är ett stort fan av Prince fair**.
Men jag har en ngt yngre hingst (än PF alltså) - och det är Ragtime Band**.
Han har för mig en mkt bra stam, och framförallt - hans avkommor har hoppat fint , haft enormt fint psyke, och som morfarshingst verkar han vara en riktig "guldpeng" att ha.

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 795
Senast: Claraclara
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 817
Senast: 13579vas
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 454
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka