Fullblod vi vill ha i våra hästar..

Sv: Fullblod vi vill ha i våra hästar..

Zeus x lämnade mycket bra hopphästar och honom kan man se längre bak i dressyrhästar också.
Menar du Zeus e. Arlequin*?
Den Zeus beskrevs av Flyinge som "anglonormand" vilket jag tolkar som "inte angloarab". Men annars håller jag med om att han lämnat bra på hoppsidan.
Eller finns det en Zeus* också, som jag har missat? (vilket iofs inte är så konstigt i så fall, jag är inte superinsatt...)

Jag har ett Strong Statement xx sto som jag avlar på. Hon har gett 4 fina avkommer, väntar sitt 5e. Två av avkommerna har varit med i unghästtävlingarna både falsterbo o breeders. 3 av fölen har fått klass 1 som föl och 9a på typen. Hon är ett perfekt fullblodsto att ha i avlen, bra storlek och en fin typ.

oh, va kul!! Ja strong statement kanske ej är så dum!!!

Vad har du använt för hingstar på henne o vad har varit den bästa kombinationen tycker du?

Intressant att läsa alla svar...

Ingen som har nämnt Cardinal xx va?? Det ska väl vara en väldigt bra hingst??

Viking har han lämnat något inom halvblodsaveln??

Första fölet är efter Robin Z han är sju år och tävlas av en junior 1,30 med hyfsat resultat. Andra fölet efter Just4you, han fick dubbeldiplom som 3åring kvalad 4 års champ kom inte till start pga han trampat sig tävlar idag 130 med placering nationellt. Tredje fölet efter Cortus han har inte tävlat något, han är väldigt stor, men en mycket bra ridbarhet. Fjärde fölet efter Biggles 2,5år och har börjat med inridningen, mycket trevlig modell. I år är hon betäckt med Chirlon.

Jo det har jag varit. Har bara inte blivit färdig att välja någon annan hingst. Något förslag?? Har en jätte trevlig 1,5 års hingst e Heartbeat, var lite inne på att prova Heartbeat på henne. En annan hingst jag är mycket förtjust i är Sandro B:bump:oy

det jag spontant kommer fram till är ju givetvis Cagancho då jag har en jättefin cagancho xx o sett flera med den kombinationen.

Orlando xx är oxå bra vad jag förstår..

Kan ej komma på fler...

Ops!! Jag o mina trådkapningar!!

Orlando lite samma stam som Heartbeat. Är inte förtjust i Cagancho så han blir det inte. Får se vad det blir nästa år.

Här finns det en video på Zeus
Hans moder var Selle Francais e. Matador X u. Evelyne SF ue. Talisman SF.

Son of a Gun var e Moderne - Hyperbole, en kombination som även fanns i Nicke xx och Rick xx (svår fälttävlan) och som visat sig ge hoppförmåga. Moderne är bl a morfar till Butterfly Flip.

Presto är den ende hittils elitpremierade fullblodshingsten inom halvblodsaveln. Bl a lämnade han Prego och Dark O'Love i svår dressyr. Min dator hemma är trasig så jag har inte tillgång till alla mina databaser:(

Menar du Zeus e. Arlequin*?
Den Zeus beskrevs av Flyinge som "anglonormand" vilket jag tolkar som "inte angloarab". Men annars håller jag med om att han lämnat bra på hoppsidan.
Eller finns det en Zeus* också, som jag har missat? (vilket iofs inte är så konstigt i så fall, jag är inte superinsatt...)

Du har rätt! Zeus mamma är SF, så han är inte ren fullblod. Jag räknade honom som en av Gestut Vorwerks flera "fullblodfynd" som t. ex. More Magic och Inschallah. Men han är alltså SF.

Har hört att Greeen River e bra innom ridponny aveln, har sett en avkomma å han e superfin.

Har vi nämnt Courville **? Pappa tll Jasper (Little One) som tävlades av Hugo Simon.

Läste i senaste ridsport att det var flera nygodkända holsteinerhingstar som hade fullblodsmorfäder. Och en av de godkända var efter Esteban xx.

Har en bekannt som jag tror betäckte sitt landslagssto, (ft), med Goldmine. Det blev ett snyggt stoföl som nu är fyra år och till salu för en jäkla massa pengar.:D

Har bra sett den som föl och då var hon vacker och långbent.

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 795
Senast: Claraclara
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 817
Senast: 13579vas
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 454
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka