Sto med ett tufft humör, i linje med Star's Pride. [Ligger det i blodet?]

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Angel-Joan
  • Startdatum Startdatum
Sv: Sto med ett tufft humör, i linje med Star's Pride. [Ligger det i blodet?]

Håller med om att hingsten ett par led måste vara en droppe i havet.
Dessutom borde en hästs mammas temperament påverka mer än 50%. Det är ju trots allt hon som står för den sociala uppfostran.

Som ponnyavlare så blir man ibland lite trött på "hingstfixeringen" ;) bland storhästar. Jag anser att mödernet är mer intressant än hingstlinjen. :cool:

Sv: Sto med ett tufft humör, i linje med Star's Pride. [Ligger det i blodet?]

alltså visst, ofta kan det slå igenom på något anlag som ligger längre bak, speciellt om hästen är linjeavlad och det blir dubbelt upp sas.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 891
Senast: Lavinia
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 022
Senast: Mia_R
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 348
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 573
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka