Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel Jag fick nys om hingsten L´Acteur, men tror aldrig jag har sett någon avkomma till honom. Jag fick nys på honom genom att jag läste...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 358
Senast: Hovdam
·
M
Avel Finns det någon "fakta eller forskning" när det gäller helbröder som båda är gk. o deras nedärvning? Kan man jämföra dom eller se om...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: athena
·
D
Avel Tydligen ska det finnas/ha funnits en (ej kval.) hingst med detta namn, men hittar bara en valack på BLUP e. Refaat 783. Är det någon...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: DLX
·
  • Låst
Avel http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=82617 Finns det överhuvudtaget någon uppfödare/hästägare som vill sponsra...
2
Svar
35
· Visningar
5 308
Senast: ameo
·
F
Avel Hejsan! Har ett welsh cob sto på 155 cm från Tyskland. Jag skulle bara vilja se hur era ser ut (vet inte hur man lägger in...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: WelshCob
·
  • Låst
Avel Hej, Har kollat runt, men hittar ingen sånhär tråd för 2009. Ja, ni vet säkert du det går till. Skriv in datum, pappan (stam), och ditt...
Svar
2
· Visningar
702
·
Avel Någon som har en avkomma efter honom eller sett någon? Har köpt ett föl o är lite nyfiken. Typ, storlek, temperament, ridbarhet mm.
5 6 7
Svar
125
· Visningar
12 658
Senast: pomelo
·
Avel Vilka här har unghästar som ska gå den veckan på Flyinge? Det är väl breeders och fyraårs som går då? En vän till mig kvalade sin...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
13 656
Senast: Maltise
·
V
Avel Jag har fått påpekat att min 7 månaders gamla hingst har något raka haser. Jag undrar om det är någon som vet vad det kan innebära inför...
Svar
8
· Visningar
1 731
Senast: kicket
·
W
Avel När ni ska köpa ett föl vad tittar ni på vad är viktigast tex härstam,moderns prestationer temperament skriv och berätta :)
Svar
1
· Visningar
707
Senast: Emsan
·
C
Avel enligt en bukare finns det en häst som tävlar upp till 150 som är en ardennerkorsning. Nyfiken som man är slår man upp...
Svar
10
· Visningar
1 331
Senast: poloplayer
·
I
Avel http://izadora.zoomin.se/P1545639 Hej alla ni duktiga som sitter på massa kunskap, jag är så nyfiken på vad ni tycker om min gamla...
2
Svar
21
· Visningar
2 299
Senast: Görel
·
A
Avel Ni som avlar, vad har ni för mål med eran avel? Är det accepterat att "bara" försöka få fram trevliga allround hästar/ponnyer eller...
Svar
3
· Visningar
1 008
Senast: Spirit
·
S
Avel Finns det någon på detta forum som verkligen vet något om denna hingst? Vad han gjort, avkommor mm. Jag har letat men inget hittat...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 609
Senast: Pazuzu
·
Avel Har hittat hingsten jag vill betäcka med. Inte för att jag har ett sto men vad skulle vara en lämplig stam att ta till denna hingsten?
Svar
5
· Visningar
1 251
Senast: Cyllene
·
Avel Vet någon nåt om Brolötens Joop RC 82.
Svar
4
· Visningar
897
·
M
Avel Heej! Jag undrar om någon känner till Turban Rose? Pappa Tissot och mamma Chivita och morfar Ceylon.Turban Rose är mitt lilla sto.Hon...
Svar
10
· Visningar
1 528
Senast: Pazuzu
·
Avel Någon som vet om han lever fortfarande? Han togs ur avel 2003 då han fyllde 30, och jag kan inte minnas att jag hört att han skulle...
Svar
3
· Visningar
1 582
Senast: Bella
·
T
Avel Om stoet är en korsning efter godkänd hingst - får man avla på henne då eller hur fungerar det?
2 3
Svar
47
· Visningar
4 008
Senast: Empire
·
Avel Jag har ett quartersto som jag vill betäcka 2009. Det finns några hingstar jag väljer mellan, de flesta har "naturlig" betäckning vid...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: malinsnoops
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka