Sv: L´Acteur

ok, då vet jag det, tycker det ser ut som det var synd.. Gissar att han blir billigare som avelshingst med det handikappet men andra sidan så blir han nog inte billigare som sporthäst för det.. ;)
U

Jag har fått ett föl 07 e LÁcteur. Jag är fortfarande chockad över hur fint detta föl blev o hur bra gång hon fick, stoet hade inte presterat något o har ingen supergalopp o exteriör, men detta sto har allt! Hoppas på att hon kan hoppa oxå, har bara löshoppat henne över bommar, men snällare o mer lättsamt föl får man leta efter. Sen har jag även sett andra hästar, föl till 3 åringar. Superbra i temperamentet, snygga o med bra gång.

Inga problem för dom...dom har ju effektiva, totlat orädda hästskötare som tar hand om dusching, klippning och annat "livsfarligt" göra:devil:

De bästa tävlingshästarna är "typiska D-Day avkommor".. de är oftast väldigt personliga och egna. ;)

Eh? Vaddå dra alla över en kant? :crazy:
De jag har träffat har inte det minsta visat eller försökt stegra sig och min är en gudinna. Väldigt lugn och snäll. Visst kan hon som "alla" andra ston bli lite griniga men inte överdrivet mer än andra.

Det är alltid fel att dra alla avkommor efter en hingst över en kant, mödernet är ju lika viktigt som fädernet.
Samtidigt finns det ju statistik på det temperament en hingst nedärver, och D-day har låga index där, men det behöver ju inte betyda att alla har det, bara att de flesta har det.

Sedan har jag läst i ett par av dina trådar att ditt sto visst har haft en del saker för sig, som i tråden där du skrev att du knäppte till henne mellan öronen med spöet då hon stegrade. Då vill jag bara passa på att påpeka att det Inte är ett normalt 'surt brunstigt sto-beteende' utan en mycket farlig olat (om den inte har ont någonstans)
Visst blir de flesta ston lite speciella under brunst, de kissar och 'blinkar' åt allt och alla, man får inte peta där bak och dyl.
Men vad du än påstår så är den bilden du gett av ditt sto är att hon är lite vassare än vad som anses normalt.

Skickar in två bilder på mitt L´Acteursto som är nyss fyllda tre år!

En supergosig häst! Hon blev tyvärr ej visad på treårstest i år på grund av sårskada, hon var nysydd och satt på boxvila när visningen var...

20080607NO_18.jpg

20080608_40.jpg

Hon ser fin ut! Ärvt samma fina glans i hårremmen som pappa.. Vad är det mer än L'acteur i henne?

Kickar igång denna gamla tråd igen.

Har ett 3-årigt sto e. Lácteur. Har varit en pärla fram tills nu. Allt sedan hon var ca 2-3 månader har jag vant henne vid att ha saker på ryggen. Under åren har det inte varit några som helst problem med gjordar, sadel, träns etc. Inga problem att longera henne heller. MEN när jag lämnade bort henne för inridning tog det 2 veckor innan XX kom upp på henne. (OBS! Detta är en riktigt kompetent ryttare som jag VET är duktig.) Nu är har vi kickat henne till en ryttare som inte backar att ta "problembarn".

Jag har sett henne agera - ett riktigt litet MONSTER!!! SÅÅÅ mycket temperament!!!

Skulle vara kul att få kontakt med fler som har L Àcteur-avkommor. Hur beteer sig era "älsklingar"?

Liknande trådar

Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 721
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Hej! varnar för låååååångt inlägg men behöver lite "Push" just nu... Har haft ett uppehåll från att vara hästägare på några år men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
15 171
Senast: fijja
·
S
  • Låst
Avel Jag väljer att skapa en ny hingstvalstråd då de andra trådarna är med gamla användare. Ni behöver därför inte informera mig om gamla...
Svar
2
· Visningar
1 197
Senast: ameo
·
W
Avel Då jag själv är intresserad utav dressyr, och dess avel, så har mitt ena sto använts för just det. Men med facit i hand och hennes...
2
Svar
32
· Visningar
3 482
Senast: Stenmagi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka