Betäckning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare izadora
  • Startdatum Startdatum
Sv: Betäckning

Det är möjligt att han lämnar stort och grovt.
Jag sa inte att Briar är någon personlig favorit bara att han passade in på flest av TS kriterier.

OT Men även om Chirlon själv är ädel så ligger det ju några "stadiga" herrar (och kanske damer) bakom honom.....

Vill Ts ha en avkomma som är lättsåld så tror jag at hon ska sattsa på något mera modernt, iallafall med den stammen på stoet.

Ingen skugga på Chirlon, jag tycker att han är urläcker och jag älskar Ceylon hästar (har däremot svårare för kaliber hästar...) Synd att han inte blev kvar i Sverige från början, då skulle det säket finnas massor med bra ston e. honom att avla på nu.....
Nu tycker jag att han är lite för mycket "igår" (det är Briar oxå)...

Sv: Betäckning

Jag har ridit din hästs mormors avkomma e Marino!
Trots att det var så mycket fullblod i henne var hon en redig dam.

Chirlon är en underbar hingst men i ditt fall skulle jag inte linjeavla på Jovial. Hans farfar är ditt stos morfarsfar. Jovial lämnade oerhört kapabla hästar men också väldigt temperamentsfulla. Har en själv e Ceylon.

Vad tycker du om Lambourghini?
Min Ceylonmärr har ett årsföl efter honom som är ädel i typen, korrekt, och med väldigt bra gång.

Liknande trådar

Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 953
Senast: sandrafors
·
I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·
I
Avel Hejsan alla! Jag har äntligen bestämt mig för att försöka få mitt sto dräktigt i vår, pratat med seminstation idag och hon är kollad av...
Svar
16
· Visningar
1 289
Senast: izadora
·
I
Avel Jag har ett sto f -88 efter Dragon ue Caracas som jag funderar på att betäcka i vår och vill gärna ha tips. Hon är 168cm hög och av den...
2
Svar
23
· Visningar
2 193
Senast: Qbaby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka