Tips på hingst till Dragon sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare izadora
  • Startdatum Startdatum
Sv: Tips på hingst till Dragon sto

Tja vad ska jag säga? Den som vi har har gått runt (rest sig och trillat omkull) några gånger, inte riktigt reglerbar, ena dagen är hon helt ok, medan en annan dag går det inte alls att kommunicera med henne på ryggen. Men hon har en rörelsestörning sedan hon var liten, så nu rids hon inte längre. På marken är hon trevlig att hantera.
En annan som jag setts tävla i hoppning med samma kombination (cardento-dragon) beter sig lika som våran, inte reser sig, men allmänt okommunicerbar. Vi har pratat med ägaren till denna häst och hon säger att hennes var mycket svår att rida in och det har tagit ganska lång tid. Ska nämna att det är en duktig ryttare som rider henne, den som vi har hemma är syrrans, och våran egna uppfödning.
Hon har dock en avkomma som är 3 e. Cortez som inte fått hennes humör vid ridning.
Men jag påstår absolut inte att det måste bli så med denna kombination utan berättar bara om mina erfarenheter. Kanske bara är tillfälligheter som gjort dem så?
Vi har även fått en annan avkomma med den Dragon-mamman.
Pepe-Dragon och hon var inte så att rida.

Hej!

Jag har sett några trevliga hästar med Cortez - Dragon. Kanske kan vara värt att titta lite på det blodet?

Mvh / Fia

Har ett sto på foder e: Corrado WL (Cortez - Dragon) - Lambert och hon är jättefin men är ett riktigt litet krutpaket och har rätt mycket temperament. Hoppar allt och går trevligt i dressyren när hon vill. Har fått ett föl efter Biggles som var jättetrevligt.

Okej, mitt sto är ju lite lätt i framtassarna också:angel: men inte inte oregerlig. Hon har ganska bra koll på vad hon gör, het men inte nervig.
Fast jag vet inte hur hon beter sig med hinder framför snoken ...jag har bara testat bommar och det räcker nästan för mig:crazy: . Inga problem med bjudningen om man säger så:angel: .

Nu var hon ju visserligen 9 år när jag köpte henne och efter vad jag hört har hon inte varit så kul att rida som unghäst:devil: .

Men nu blir det väl ingen Cardento bebis så man får väl kolla på andra kandidater.

Ja men det finns ju en uppskö av bra hingstar nu så det blir nog inte så svårt att hitta.:)
Hoppas bara att du inte blev avskräckt av mina exempel med cardento :o
Hoppas du hittar en bra hingst som passar

Liknande trådar

Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 186
Senast: Fannybadh
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Tjoho! Jag är total nybörjare imon avel men är sugen på att betäcka mitt sto e. Quite Easy. Hon både hoppar och rör sig ganska bra och...
Svar
15
· Visningar
3 360
Senast: Fiorano
·
Avel Hej, Jag har ett sto som efter en olycka ev kommer betäckas. Eftersom det inte var planerat iår behöver jag gärna lite tips och...
Svar
7
· Visningar
2 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka