Gaspari!!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare snusisgirl
  • Startdatum Startdatum
Sv: Gaspari!!!!

Kl

En Gaspari tråd!!! Vad häftigt! Håller m. Görel i allt! hihi

Jag har en bekant som köpte en 3 årig hingst på runt 1975? från flyinge som var efter Gaspari. Den fick 5 avkommor- kastrerades sedan, då han fick "tungfel" som Gaspari nedärvde till en del avkommor. han hette Gallax och var en trevlig häst! Han red nog upp mot msv dressyr- hoppade iaf hemma runt 140- vet inte hur mycket dem har tävlat. Men vet att Gallax blev blind i ung ålder (typ 10 års åldern) och gick som gårds häst (dem red ut på han osv och tränade osv) Han levde tills han va runt 25-26 år gammal. en mycket mysig häst va det,som älskade att bli kliad på rumpan :D

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Nikan
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 146
Senast: mamman
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 629
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka