uskudar des malais?

Sv: uskudar des malais?

:) Vad är det för möderne på den lilla hästen då? :)

Inatt, när jag låg och sov kom jag på att Quidam de Revel och Uskudar de Malais var ganska mycket släkt..
OK, vi vet ju alla att de har samma pappa, men Quidams morfar och Uskudars morfarsfar är den samme Nankin, och dessutom så är Quidams mormorsmor Nadine också morfars farmor till Uskudar! Printade ut stammarna från allbreed och det ser faktiskt inte så dumt ut...
Detta i kombination med att Uskudars mor verkligen är ett prestationssto (har hon fått fler avkommor?), och dessutom innehåller han faktiskt en hel del fullblod, borde ju göra honom mycket intressant. Tror han fick 20 ston iår.. Vad tänker vi med??
Ulrika

Min franska är obefintlig, men jag funderar lite över Uskudars möderne, ngon som kan fylla i mina luckor?
Mormor= Reine Landriere SF(Bel Avenir x La Biltiere xx, Mehmet Ali xx)
Någon som vet något om de här hästarna?
Ulrika

:) Vad är det för möderne på den lilla hästen då? :)

Ulrika

Mamman är E: Freddie Marco EE: Irco Marco

Freddie Marco var ej godkänd.

Ja verkar ha fått tag på en liten fullträff, både vad det gäller psyke, hoppkapacitet och gångarter. Hon är verkligen jättefin :love:

Inte illa att ha både Irco Marco och Uskudar i samma ponny :). Ska du tävla henne eller vad är planen?
Ulrika

Någon som vet hur många ston de max kan ta emot på bete på stationen? Hur fullt brukar det bli? Det är en 3 åring, och det kanske är en bra idé att ha henne på bete eftersom jag inte hinner lära känna hennes brunster innen det är tid. Kan inte ringa och fråga eftersom jag sitter i skolan.. alltid.
Ulrika

Inte illa att ha både Irco Marco och Uskudar i samma ponny :). Ska du tävla henne eller vad är planen?
Ulrika

Vågar knappt säga det men..Akademisk ridning, skogsmulleridning och avel.

Jag avgudar hennes bakdel, det är något utav det bästa jag sett. tror jag kan tbilda henne högt i skolorna, tror på Hoppblod till dressyr om man inte är intresserad av bensprattel :D

Tja, man kan ju göra vad man vill.. men kan du inte betäcka henne med iallafall en lämplig hopponnyhingst? För den goda sakens skull? ;)
Ulrika

Tja, man kan ju göra vad man vill.. men kan du inte betäcka henne med iallafall en lämplig hopponnyhingst? För den goda sakens skull? ;)
Ulrika

Hon ska betäckas med min P.R.E Hingst, han är liten och smäcker som ett fbl, utbildad upp i högsta skolorna, bra rörelser och fin form.

Han är 155 cm så de blir som jag vill ha det, lagom fallhöjd.:angel:

Men absolut ligger tanken på hopp-ponnyhingst, något förslag??

Om jag hade varit du så hade jag frågat "ponnyfolket", de borde ju ha koll! Det finns en tråd som heter något med "Svensk ponnyhoppavel.."jag tror de flesta som har koll på ponny finns där. Hur mycket fullblod finns det i din? Det kommer ju en del genom Uskudar, men jag vet inte hur långt bak som räknas, kollar man bakåt så är det en himla massa, kollar man i 4:e led så är det 25%(och då har ju din minst 12,5%), fast jag tror inte det finns möjlighet att få gröna papper som ridponny ändå, så om du hittar en storhoppande welsh (eller annan som inte har allt för stora släktingar) så borde det kunna hålla sig under ponnymåttet, och få goda förutsättningar för att bli en trevlig hopponny.
Ulrika

Hej, kan det verkligen bli en ponny av Irco Marco och Uskudar? Jag menar om du tar ett föl efter ditt sto?

Chansen finns, men jag hade inte vågat satsa på något som hade större hästar längre bak... Men återigen.. Låt det kunniga ponnyfolket dela med sig av sina erfarenheter. Det finns renrasiga hbl som håller ponnymått, hur har de tänkt när de betäckt dem?
Det hade varit kul att se hela stammen på henne, du har inte lust att dela med dig?(kanske lägga upp på allbreed ;) )
Ulrika

*kl*

Vårt Robin z sto ska ha några avkommer med Uskudar. Detta är en tidigare ägare som fött upp dem, tyvärr har jag inte fått fram nån info mer än namn.
Nu är hon dräktig med Irco Mena istället.

Nu blev jag lite fundersam på vem du är??
kanske inte känner dig, men känner folk du känner iaf :angel:

Här kommer förresten Uskudarbilder från 05, har varit ute här förr men iaf..

PICT5550.jpg

PICT5558.jpg

PICT5557.jpg

PICT5551.jpg

PICT5556.jpg

forts.

PICT5549.jpg

PICT5548.jpg

PICT5547.jpg

PICT5546.jpg

PICT5559.jpg

Vet en 3åring efter Uskudar också, skimmel med stor bläs. Liten och rund :p men väldigt snäll. Hoppar bra (har jag för mig), gång vet jag inget om. Betäcktes med Corlinsky G, men tog sig tyvärr aldrig...

Tack för att du visade bilderna :). Ser ut som han tycker att hinderna är lite futtiga ;). Finns det någon som har bilder på honom i markarbete? Jag tycker att han ser riktigt trevlig ut.
Ulrika

Kan inte låta bli att påpeka att Rexs helbror Rytmic gick svår hoppning, att hans pappa Ciceron hade 7 avkommor i svår hoppning och hans morfar Rote Boldt själv gick svår hoppning liksom flera av hans syskon. Jag anser inte att Rex var dressyrstammad.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 340
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 982
Hästvård Vi har köpt en ponny som det har visat sig att han krubbiter/snappar luft. I efterhand har vi fått reda på att han gjort detta sen han...
2
Svar
21
· Visningar
2 128
Senast: Roheryn
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 665
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka