uskudar des malais?

Sv: uskudar des malais?

vad kul att ni tycker det då det är absolut första gången jag köper föl och vet ej hur man egentligen skall bedöma "dem" men jag gick på temperament och gångarter. Svårt att bedöma ridbarhet;)

Han hoppade över en stenmur helt plötsligt ut från padocken när vi "jagade" på dem för att se hans gångarter och behöll sitt lugn o lät mig leda honom runt padocken fast han aldrig blivit ledd förut.

Ja, hoppning är det jag tycker är kul och även fälttävlan beroende på honom. mod, temperament) Hoppas på bra gångarter. med andra ord en allround häst. Hoppas bara han blir "rätt" storlek.

Vad kul att du sett Uskudar! Ser kanske finare ut i verkligheten.

Jag har sett uskudar ja.
Har även sett honom riden många gånger.
Jag hoppas att detta inte avskräcker dig nu, men när han skulle hoppa så bockade han en hel del, och jag stod och fnissade, då sa göran(ägaren) till mig att jag inte fick skratta för då fortsatte han bara att bocka, för han hade tydligen listat ut att om folk skrattade så tyckte dem det var kul och han fortsatte att bocka.
Alltså, han bockade inte som om han skulle ha av ryttaren utan mer lite småbock som han gjorde för att det var kul.
Han bockade ända fram till hinderna som var 1,40 men taxerade jättebra och hoppade jättefint ändå.
Men när han reds i dressyr var han lugn och go.
Ja, nej jag har absolut inget negativt att säga om denna hingsten.

Förresten fotot på Uskudars sida där han hoppar en mur är det jag som har tagit.
Det var på tomelilla ponnytravbana när helena(som rider) tränade honom lite.
2003 var det.
Och det är fortfarande krut i "gubben".

Uskudar har vackert ansikte. Om franska nerver så har jag bara hört att det ska vara lite extra mycket nerver i franska hästar. Kan dock inte säga att jag upplevt det eftersom jag inte hållt på något alls med franska hästar. Det kan alltså vara myntat av någon som gillar hästar som inte har några nerver alls. Själv gillar jag lite nerv. Mne det kan kanske bli för mycket av det goda även för mig..
Ulrika

aha, vad roligt!! Kul med hästar som "lever" och visar vad de vill. Men hoppas ej att min blir bockig så att man flyger av iallafall.

Bra bild!! Ja, då vet du ju en del om honom! Hur var gallopen? Seg el liknande sa nån av mina tränare el så hörde jag fel.

Hej vi har en avkomma efter uskudar..ett genomtrevligt sto som är 3.5-år lätt att handskas med...har varit lite problem med inridningen efter som hon är så envis men det går framåt,löshoppar 1m lätt hoppar även bra med ryttare..bjuder framåt hela tiden.duktig i tömmkörning.

Ja vi har bild på henne,men jag är inte så bra på det här men datorer,men min dotter kommer hemm i morgon...så jag kan be henne skicka en till dig.Moder Beryll efter Bratin,Brabant,Drabant

Nja, seg vet jag inte om den är...svår att beskriva, men han har en rätt så bra galopp iaf.
Och herregud vad bra han taxerar på hinder...

hoppas han nedärver det då, taxeringen, det jag och min stora häst har problem med just nu, vore skönt med en häst som gillar att hjälpa till;)

Du kommer ju säkert få en fin lite fölunge e Corlensky G som ju har en bra typ tycker jag. Kul att så många valt honom!! Då kan man verkligen se ganska snart vad han nedärver. Spännande att se nästa år. Första året han betäckte?

Nja, kul och kul vet jag inte, han är bara 3 och jag tycker att 3-åringarna ska ha ett begränsat antal ston eftersom det inte är säkert att de blir godkända igen.
Han fick ju 260 ston:eek:
Även det lite tråkigt då han verkar bli en modehingst.
Men, men sånt kan man inte veta innan.
Ja, jag väntar mig en gummiboll med bra typ och kanske lite bättre gång än mamman.
Tror faktiskt att fölet kommer att bli bra då både mamma och pappa är snygga exteriört och hoppar som gummibollar båda två.
Minst sagt ska det bli spännande.

Kul för oss som står lite vid sidan av iallafall även om jag förstår att ni som valde honom blev förvånade. men ur avelsynpunkt så syns det ju fortare (antar jag) vad "han går för" om han får många ston.

Ja, måste vara spännande att själv ta fram ett föl!

Om jag hörde rätt på den hingstvisning som jag såg Uskudar på så han Elit-premierad i Danmark.

Att avkommorna hållit en viss klass.

Kan inte de exakta detaljerna, kanske kan du hitta det på ASHV:s sida?

Hur intressant är ett välskapt Uskudar-föl på marknaden med kräsna köpare? Kan man räkna med att tävlingsryttare kan visa intresse, eller är det mer hobbyryttare som kommer att komma? Inget fel på hobbyryttare, och jag hade inte planerat att sälja som föl, men man vet ju aldrig vad som händer här i livet..
Ulrika

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 340
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 982
Hästvård Vi har köpt en ponny som det har visat sig att han krubbiter/snappar luft. I efterhand har vi fått reda på att han gjort detta sen han...
2
Svar
21
· Visningar
2 128
Senast: Roheryn
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 665
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka