uskudar des malais?

Sv: uskudar des malais?

Jag tror att avkommorna kan vara lite sena som det kan vara med Jalisco B-blod, men den som väntar på något gott....

Super!
Jag ska se hur det utvecklar sig med det där stoet. Som det är nu så funderar jag på om jag ska ha is i magen och vänta, eller betala stallhyran och ha henne paxad. Pluggar ju fortfarande, så det är lite knapert med ekonomin.. Men jag är en idiot om jag inte tar henne, och hon hade nog passat perfekt till honom. Fast.. Jag är ju mest intresserad av dressyr, men hennes familj har lämnat duktiga hopp/fälttävlanshästar. Hon rör sig mycket bra.. Mycket fullblod och så vacker.. Så första fölet får bli hopp eller fälttävlanshäst, så får jag se om inte nästa blir dressyr ;).
Ulrika

Jag tror faktiskt att det är lite som du säger att han får en del "dåliga" ston då vissa som bor nära bara skickar dit stona för att det är nära och bra...
Eller ja, tror och tror, jag vet att det finns folk som gör så där.

Jo det är ju praktiskt.. Finns det ingen frusen semin på Uskudar? Har för mig att Nactus har det.

Verkar som om många har positiva erfarenheter av dem som hingsthållare, och det är ju ett stort +, dessutom är jag lite old fashion, och tycker att stoet inte ska behöva ha en jungfrufödsel.. Hon ska ju få ha lite roligt också ;).

Vad har du för sto? Har hon bra trav? Han kan ju ge allronda avkommor låter det som med mkt hopp i. Jag är iallafall hoppfull om att mitt föl skall få både bra gångarter och bra hoppförmåga. Beror nog mkt på vad man har för sto till honom eller vad tror ni?

Vad har du för sto? Har hon bra trav? Han kan ju ge allronda avkommor låter det som med mkt hopp i. Jag är iallafall hoppfull om att mitt föl skall få både bra gångarter och bra hoppförmåga. Beror nog mkt på vad man har för sto till honom eller vad tror ni?

Jag har inget sto än.. Jobbar på det, har hittat drömstoet med lite drygt 50% fullblod. Men jag återkommer med info när jag har rott affären i hamn..om jag gör det alltså;). Jo hon har mycket bra trav, det var bla. det som gjorde att jag ser henne som mitt framtida dressyravelssto.. Men samtidigt är det ju synd att avla bort hoppningen i henne. Ska iallafall ge en avkomma till hoppsporten ;).
Ulrika

det låter mkt bra! Sto med 50% fullblod blandat med Jalisco B blod!!

Det kommer du kunna att sälja lätt...jag är redan intresserad;) .

Lycka till!!

Då skulle du bara veta mer om vad mamman har producerat.. hehe.. ;)
Jag är en jubelidiot om jag inte köper henne redan ikväll, det vet jag. Men vad fasiken, CSN tycker att jag är för klok, och vill inte hjälpa till längre(1,5 års 100% studier med dryga 4 timmars pendling utan CSN= lite sömn;) Men nu har jag kämpat så hårt att jag tycker jag är värd en häst i belöning.. ;)). Men jag tror faktiskt att det kan bli ett riktigt trevligt föl med de föräldrarna..
Så glad att den här tråden kom upp!
Ulrika

oh, vad nyfiken jag blir på stoet!! Har hon dressyravkommor på hög nivå eller hopp? Klart du skall köpa henne om hon redan fått bra avkommor!! Ett avelsto brukar väl ej kosta så mkt...:p

Det har du igen senare!! Jag har också köpt en häst nu utan bra timing. ledig och skall starta eget och plugga vidare med redan mkt kontakt med CSN :devil: .

Funderar på att flytta den äldre hästen till ett billigare stall så kompromissar jag lite iallafall.

Om du snart är klar (?) så ordnar det sig säkert.

Det är mamman som lämnat hopp/fälttävlansavkommor på högre nivå. Den här lilla damen har inga barn än, men ska få snart. Första fölet kommer hon att få för att hon blir 3 och det är en bra tidspunkt att få träffa hingsten, och sedan så är det ju hög tid att skaffa familj och så(som om det skulle ske när jag beställer ;)), och så, så då kan hon ju få ett föl till. Men sedan ska det tränas dressyr, och tävlas.
Ska nog också starta eget till våren.. Men nu ska jag ta min examen först, så 15 januari ska jag vara klar om allt går som det ska..
Vad är det for hästar du har?
Ulrika

Jag har en valack e. Rebel Z som jag haft i 3 år. sedan lilla fölet. thats it!! (Räcker när man bor mitt i Sthlm;)

Vi borde flytta ned till Skåne hoppas jag (min kille är därifrån) då det är lättare att ha häst. Skulle ju vara roligt att köpa sto en vacker dag och att få vara med från början.

Har du ingen häst nu så är det klart att du måste bara slå till;) !
Är hon 3 i vår så är det väl dags att börja med inridning osv. OM du köper henne, hade du isåfall tänkt att visa henne?

Ja, det är skönt att vara skåning ibland ;). Rebel Z är väl inte fel det heller ;).
Jag kommer att visa henne för poängbedömning, men hon kommer inte kunna visas på 3-års test eftersom hon är en import(kan inte reglerna), och dessutom vill jag ge henne tid att bli Svensk i lugn och ro. Men framtida avkommor kommer att visas.
Ulrika

De som köpte mitt kallblodstravarföl ifjol äger en avkomma e: Uskudar.

Finns nån bild på honom, Isur heter han. Tävlar körning. :)

Isur2.jpg

Vad roligt! Körning är en sport jag har fått mycker respekt för, det kräver sin häst(och kusk ;) ). Vilka klasser är det i? Det kräver ju dessutom lite gång i hästen om det ska gå bra. Som fälttävlan, fast med vagn.
Snygg var den iallafall!
Ulrika

Kollade upp, han går svårt internationell körning, och det är inte illa pinkat! Har för mig att Swift var morfar..
Ulrika

Har en 1 årig hingst efter Uskudar.:love:
Mamman är dressyrstam (Rex- Lambert-Pompe) men linjen har lämnat flest hopphästar.
"Pennan" är trevlig fast ganska liten och snäll, kan nog tänka mig att han behöver ett år extra.
Mamman är bara 164 och han bli nog ingen jättehäst (skönt!) Han är snygg och rör sig bra, lite mer fullblodstyp, mamman lite tyngre så det passade perfekt. :)
Inte visad pga att mamman tappade så mkt i hull under digivningen
(20 år). Till salu.:angel:
Är inte så teknisk...men kan skick över bilder via mail...vid intresse..
/Emma

Ja, han är fin!
Du hittade vilka klasser han gått, själv. :)
Ägarinnan kör väl lättare klasser.

För tillfället verkar det vara "min" kallblodskille som får den mesta av tiden dock. :D

Har inte läst hela tråden...

Det finns en som går som skolhäst på strömsholm. har ett stort hopp men är lite trög i markarbetet, knäpper gärna av. Kommer inte ihåg vad mer det är på den hästen men överlag är det en trevlig individ! Hoppar m mkt rygg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 340
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 982
Hästvård Vi har köpt en ponny som det har visat sig att han krubbiter/snappar luft. I efterhand har vi fått reda på att han gjort detta sen han...
2
Svar
21
· Visningar
2 128
Senast: Roheryn
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 665
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka