Körung i Oldenburg

Sv: Körung i Oldenburg

kul att även de gk en Quite Easy hingst :) tycker det är kul när lite avkommor från honom kommer fram i andra länder än sverige... man ser ju nästan ner på honom här... Har just denna kombinationen i stallet Q-E - Voltaire (ett sto dr med Cartani :laugh:) det gk ju en Quite Easy - Stakkato i Verden

Ja, det är riktigt roligt när någon svensk hingst lyckas utomlands, kul både med QE och Briar. Roligt att du har en med samma härstamning som den som godkändes nu.
Jag har också hört lite rykten om QE, men ibland tror jag det blir så när en hingst används till så många ston, han kan ju inte passa alla ston precis som alla andra hingstar, och får man många ston så är också andelen sämre ston högre.

Nu ska jag se vilka hingstar domarna gillade bäst i Oldenburg:)

Ja, han var en snygging, verkade ganska cool också.

43:an hoppade super på videon tyckte jag, men i går var han inte lika bra, lite stressad kanske.

Jag har 35:an som gångartsfavorit.

Ja, han var riktigt fin:laugh: För de som ej såg det så segrade i OS en hingst e. Last Man Standing-Contender-Lorenz, till salu på auktionen så om någon rik i Sverige känner sig manad kan han köpas in hit, jag lovar att använda honom:angel:

För OL så segrade en hingst e. Fürst Heinrich-Donnerhall-Classiker, danskägd av Lone Boegh-Henriksen och inte anmäld till auktionen.
Tvåa i OL blev min favorit e. Sir Donnerhall-Rubin Royal-In Extenso, han anmäld till auktionen;) sedan kom de i följande katalognummerordning 5, 34, 32 ( f ö Sir Donnerhalls helbror), 13, 43, 37, 41, 20

Jag kommer ochså så bara köp ;)
Har ni sett att det är riktig bra "höftfrihet" o bensprattel på förarna,tror en del av dom skulle blir bra dressyrmänniskor.
Lone har ju sen tidigare flera godkända hingstar bla en bror till Hampton som heter Hoftanz (HH son) som jag betäckte med förra året

1,1 miljoner euro köpt av BlueHors:bump: Gränsbo ägarna satt bredvid så jag hoppas att de kan ta in på den:d

1,1 miljoner euro köpt av BlueHors:bump: Gränsbo ägarna satt bredvid så jag hoppas att de kan ta in på den:d

vilken var det de köpte? Last Man Standing el?? Nyfiken :D bra hingstar vill vi ha in...

Om allt går som det ska med Ci Ci Senjor e Cassini I - Contender som stuteri Ask köpte , Gk i Holstein , kommer den in i programmet för nästa år :d oxå HIMLA intressant stam...

var just in på Stuteri Asks hemsida och såg att de precis lagt in att de idag köpt ytterligare en hingst nämligen flöjhingsten från Old Int... vet ni vilken det kan vara?? kan bli en intressant vår om vi har tur :p

goddag yxskaft... upptäckte just att Blue Horse och Stuteri Ask är samma... så jag svarar mig själv...

Senast ändrad av en moderator:

Ja, jag måste absolut till Herning och se dessa grabbarna live, danskarna har köpt in många intressanta unghingstar i år, och sedan behöver jag nog klona mitt sto nästa år så att jag kan använda fler hingstar;)

Ja, jag måste absolut till Herning och se dessa grabbarna live, danskarna har köpt in många intressanta unghingstar i år, och sedan behöver jag nog klona mitt sto nästa år så att jag kan använda fler hingstar

Låter som ett toppenbra förslag! Jag hakar gärna på, var ett par år sedan jag var i Herning.

Liknande trådar

Avel Holsteiner hade sin körung i går, segrade gjorde en hingst e. Canto-Carolus I-Calypso II-Royal Wash xx. Danmark köpte tre...
Svar
10
· Visningar
3 188
Senast: slira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Födda-24