Är det många som INTE blir dräktiga i år?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare GoldenSam
  • Startdatum Startdatum
Sv: Är det många som INTE blir dräktiga i år?

Hur går det för alla ston har ni kollat dem igen?
Jag har hoppat över 90 dygns kollen, båda ser dräktiga ut.
Håller tummarna!

Fullständig katastrof i år !!!!!!!!!! Av SJU bet ston är ETT konstaterat dräktig på 90 dgr. Olika hingstar - tre ston tog sig inte alls (inga konstiga bakt.prov eller annat mysko som kan förklara varför ?! tre st var dräktiga på 18 dgr men tomma på 30. Ej gått tillsammans, ej träffat främmande hästar mer än på seminstationen, varit kanonfriska och i bra hull. Kanske ngn högre makt försöker få mig att inse att jag inte ska syssla med avel alls !! Har dock stora förhoppningar på den kommande Cosmeo-ungen

vårt sto seminerades i maj. 1 gång. släppte ägget och konstaterades dräktig på 17:e. kollad 34:e dygnent fortfarande dräktig. När vi kollade på 90 dagar var hon tom. Det är för sorgligt. Vi hade stora förhoppningar att få en super fölis.

*knapp*

Det verkar som en hel del har ston som inte tagit sig i år...

Fyra av mina ston är betäckta (alla naturligt) och alla är dräktiga :bump:, två av stona blev betäckta med samma hingst sen blev de andra betäckta med två andra hingstar.

Mina 2 var dräktiga på 90 dygn :love:
Den ena är i början på 5:e mån och den andra har gått 5½.
O jag har gått 7 mån nu i dagarna, så jag blir först av oss :idea:

Mina är sist kollade på 51 resp 90 dygn, båda var dräktiga då.
Stoet jag sålt (jag betäcke men har sålt henne dräktig) var också dräktig på 90dygns kollen. Alla har tagit sig smidigt.

Mina två ston kollas igen framåt nyår då de ändå ska vaccineras tänkte jag, eller rättare sagt, känner jag inga sparkar så vill jag kolla dom då.
Är det någon som är tveksam framåt feb-mars är det möjligt jag kollar då för säkerhets skull så jag inte missar ½ seminsäsongen i onödan.
Verkar allt normal får dom vara

Det får blir rektalt i så fall, då är dom någonstans på ca 210 resp 180 dygn (om de fortfarande är dräktiga så klart)

Jag har 3 ston som blev seminerade & alla 3 konstaterad dräktig på 90 dygn. De är nu gångna i 157 dygn, 136 dygn resp 121 dygn

Jag har kollat mina två ston på 90 dygn båda var dräktiga, men det var två vändor till semin stationen och stod där i tre veckor var innan det blev ruiktig brunst andra gången så det blir sena fölningar nästa år.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 083
  • Artikel Artikel
Dagbok Anonymt nick, och nej jag vet inte om personen är just mytoman, jag vet bara att hon ljuger om väldigt mycket. En vän har i många år...
Svar
12
· Visningar
1 237
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 959
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka