Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ha täcke på henne nu du, när det blir föl så är de ju ändå bara ute korta stunder i början och då kan mamma häst gå ute utan täcke. Sedan blir det snabbt vår![]()
Ursprungligen postat av Jarrah
Håller med dig till fullo, men orkar inte diskutera det fler gånger.
Jag skulle aldrig drömma om att utsätta mina föl för risken att fastna i ett täcke och har heller aldrig funnit det nödvändigt att täcka ngt sto som går med föl oavsett om hon ska ridas såsmåningom. Var sak har sin tid.. avel är en sak och ridning en annan men alla gör som de vill...
Jag håller med dig och CK till 100%, tröttsam diskusion!
men det kanske inte är nån fara, i o med att de är torra o innomhus?![]()
Håller med dig till fullo, men orkar inte diskutera det fler gånger.
Jag skulle aldrig drömma om att utsätta mina föl för risken att fastna i ett täcke och har heller aldrig funnit det nödvändigt att täcka ngt sto som går med föl oavsett om hon ska ridas såsmåningom. Var sak har sin tid.. avel är en sak och ridning en annan men alla gör som de vill...![]()
Jag ryser när jag ser bilder på de som har börjat täcka sina ston redan och ännu mer ryser jag när jag ser alla fjompiga föltäcken folk smäller på sina små djur. Mina går fortfarande ute dygnet runt och rids! Blir de svettiga så står de inne ett tag och tuggar hö medan de torkar, med en yllefilt på ryggen. De som ska ridas i vinter rakar jag vid uppstallning, de andra får ha sin vinterpäls kvar.
Än är det varmt nattetid och betet växer i hagarna, hur kan man då motivera att man ska täcka sina stora o små?