Hingstfunderingar inför nästa år...

Sv: Hingstfunderingar inför nästa år...

Tack för en massa tips!!!..:)))

Lustigt att Du väljer Gigolo...jag har precis också så gott som fattat beslut om att använda honom till åtminstone ett av stona 2009. Jag har funderat på honom flera år men nu har jag bestämt mig för att nästa år skall det faktiskt också bli så.

Väldigt intressant skulle det också kunna vara om Falsterbo kommer att finnas tillgänglig....
..och Wladimir OA har jag tittat flera gånger på...liksom Loredes - som vi ju förlorade en jättefin hingstunge efter.

Eftersom många av mina kommer att föla sent efter den sämsta betäckningssäsongen någonsin för oss känns det värdefullt med svenskstationerade hingstar i så stor utsträckning som möjligt.

Men....att bestämma mig kommer det nog inte att bli tal om före bruksprovet.

Gigolo är inget dumt val! Jag kan tänka mig att använda honom igen, kanske på Ceyli... Vad tror du om det?
Usch, vad svårt det är. Synd att tiden gick så fort igår så vi knappt hann diskutera hingstar. Mår fölen bra idag efter min framfart? De fick ju både vaccin och chip, ryckta i svansen och verkade så det var nog en tröttsam dag för dem.

hej hej
själv har jag stora funderingar på att använda sandreo till mitt dream of heidelberg -hohenstein sto och figaro till mitt sunny-boy - argentan sto. har två avkommor efter figaro och dom blev såååå bra ett sto är dräktigt med honom i år så jag håller tummarna

Nej..ju mer jag funderar på det desto mer övertygad blir jag om att det faktiskt blir Gigolo för åtminstone ett av stona. Lite nyfiken på att eventuellt använda honom till Miramis blir jag också.

Han skulle säkert kunna bli riktigt bra till Ceyli också...det tror jag.

Förstår inte hur tiden kunde gå så fort igår. Både föl, ston och unghästar - för att inte tala om hästägarna- var helt slut på kvällen..:))
Vi får se till att ses igen snart så vi hinner med allt vi behöver prata om..:))

Stort tack för Din insats igår...snabb som sjutton att se alla färger och virvlar...

Nästa år kan du väl se till att få föl utan tecken eller möjligen ngn liten stjärn, inte dessa vita mular och underläppar...

Kl

Mina hingstfunderingar inför 2009 är: High Speed e. Acacio till Clinton eller Monte Bellini. Typmässigt så passar Monte Bellini egentligen bättre än Clinton, men jag är svag för Clinons möderne och prestationer.

Silvano stoet kommer jag att betäcka med en hingst som egentligen går tvärtemot mina tankar om unga ston till beprövade hingstar, då jag väljer Ampere till henne. Anledningen är att jag bara ska ta ett föl på henne och därefter låta henne gå till sporten och försäljning.

Falkland stoet får gå till Diarado...

Jag håller med om att Rambo ser ut att vara en rejäl bit, gillar dock hans former men vågar nog ändå inte ta honom till min madame.
Min väninna har dock betäckt sitt Bernstein-Dragonsto med honom och det skall bli spännande att se vad som tittar ut. Det stoet är dock aningen ädlare i typen än mitt sto.

Hermes är bara 160 själv (mitt sto är också 160), lämnar han smått???

Hermes storlek torde bero pa att han är linjeavlad pa Urbino (han är ju ocksa mindre än bägge sina föräldrar). Rambo lämnar inte litet i allmänhet, utan snarare normalstort.

Det lutar nog ändå åt som om Saigon är ett bra förslag. Har hittat lite bilder på några av hans avkommor. De ser trevliga ut med bra uppsyn.
Frågan är ju naturligtvis OM han är tillgänglig nästa år???

I våras hade jag stora funderingar på Loredes till Bernsteinstoet. (Såg att Pisan också var inne på honom). Nu gick hon ju istället till Hohenstaufen II då jag hade den enorma turen att få till en bra slogan till Ridsport´s tävling. Eftersom jag nu har två ston i avel, känns det mer intressant att välja en Svensk hingst till henne så långt det går. Fast många av de andra hingstarna känns ju väldigt lockande...

Är det någon som har några förslag på vad Weltmeyerstoet kan gå på "Blind-date" med? Inget som förädlar!
Kan det kanske vara en bra ide´med att använda Don Primero igen om fölungen ser ok ut?

Gigolo är absolut inget dumt val! Har ett jättefint sto hemma efter honom!;)
Till nästa betäckning blir det troligtvis Fetcher N till Vermouth-stoet och till Napoleon-stoet har jag inte bestämt mig än men det lutar år Caprimond (är dock osäker på om han kommer att vara i svensk avel nästa år) i annat hall kan det hända att jag tar antingen Master eller samma hingst som i år (Damnino SD)!

Mina hingstfunderingar inför 2009 är: High Speed e. Acacio till Clinton eller Monte Bellini. Typmässigt så passar Monte Bellini egentligen bättre än Clinton, men jag är svag för Clinons möderne och prestationer.

Intressant, har samma funderingar som du på Monte bellini om nu Cyllene får in honom på sperma import.

Vilken Clinton är det du funderar på?

Jag har dräktigt i år med Clinton I e. Carolus, riden av Tomas Voss...

Intressant, har samma funderingar som du på Monte bellini om nu Cyllene får in honom på sperma import.
Vi lär inte bli dem enda som har dem funderingar på honom :D

Vilken Clinton är det du funderar på?
Den som du har dräktigt med! ;)

Kul att vi har samma smak!

Jag undrar vem som är spermaimportör på Clinton nästa år, för jag tror inte att Eva och Per Pileryd tar in honom nästa år...(tråkigt nog!!!), Har fungerat Jättebra här nere i Skåne med allting, förutom spermakvaliten vid 2 skick när han hade mkt ston i tyskland.

Vi lär inte bli dem enda som har dem funderingar på honom :D

Här sitter en till :D fick ju inte dräktigt med honom i Ty i år så jag tror jag försöker här uppe... :D lika bra Cyllene att du börjar kolla in norrlands transporterna ;) det gick jättebra med både Cartani och Lord Z i år

en annan som jag gärna skulle sätta på mitt Escudo sto e Acorado II... (Acord II - Corrado - Ramiro ) han var själv placerad i Hanover förra helgen och tilltalar mig mkt! Passar bra till lite hetare , lättare sto enl hans ägare som jag träffade därnere i helgen. stämmer det att Ängagården haft honom?? ngn som vet?

ps. SeagirlM tycker också det var synd vi inte han prata :) tar igen det nästa gång!! Och Clownen, ditt nummer glömde ja hemma, trodde jag skulle käna igen dig... men icke, NÄSTA gång!! :) ds

Senast ändrad av en moderator:

ja Ängagården har haft Acorado II i sitt hingstprogram, men det var måååååånga år sedan!

ang Monte Bellini, jag funderar oxå på honom.. som alla andra :rofl: han blir nog poppis i år!!! fast jag tror ej att jag hinner betäcka med honom, har ju bara ett försök typ då K fölar i slutet på juni.. :crazy:

Clinton har jag oxå funderat på till mitt Contender sto eller Catoki.. men vi får väl se!

Kul att vi har samma smak!

Jag undrar vem som är spermaimportör på Clinton nästa år, för jag tror inte att Eva och Per Pileryd tar in honom nästa år...(tråkigt nog!!!), Har fungerat Jättebra här nere i Skåne med allting, förutom spermakvaliten vid 2 skick när han hade mkt ston i tyskland.
Varför fortsätter dom inte ta in på honom? Du kan PM:a om du inte vill ta det här.

Och Clownen, ditt nummer glömde ja hemma, trodde jag skulle käna igen dig... men icke, NÄSTA gång!! :) ds
Det är lugnt! Gissar att det blir i februari då? :D

Jag har också fått det uppgiften.
Får väl se vem/vilka som tar in honom nästa år...

ja Ängagården har haft Acorado II i sitt hingstprogram, men det var måååååånga år sedan!

ang Monte Bellini, jag funderar oxå på honom.. som alla andra :rofl: han blir nog poppis i år!!! fast jag tror ej att jag hinner betäcka med honom, har ju bara ett försök typ då K fölar i slutet på juni.. :crazy:

Clinton har jag oxå funderat på till mitt Contender sto eller Catoki.. men vi får väl se!
:D Vi kan nog bilda en egen Buke fan-club för Monte Bellini snart...

Jag har ett årsföl efter Rambo hemma,en långbent herre med bra typ. Mamma e: Bernstein-Curacao**-Dragon. Bilder finns på min hemsida (som jag tror finns under min profil). Om mamma hästen fortsätter må bra går hon nog till Saigon nästa år, jag har ett 4-årigt sto hemma efter honom som är både snygg, trevlig och rör sig jättebra. Hoppas de hittar en lösning så Saigon kommer tillbaka nästa år :bow:

Om Saigon-stoet ska betäckas funderar jag på Rambo till henne.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka