Hingstfunderingar inför nästa år...

Sv: Hingstfunderingar inför nästa år...

*KL*

Grattis Northern! Synd att vi inte hann träffas och prata när vi sågs nere på Flyinge! Men kul med dina framgångar, väntar på en uppdatering.

jag tyckte den med Dinard L som far var väldigt fin!! ser ej ngt fel på den!!

o den sista som ej hade flyt kom ju upp fantastiskt fint från marken fast den kom in fel på 3 hindret!!

ja, jag kan då ej se vad som var fel men så är jag oxå en amatör...:)

helt otroligt att dessa är 2,5 år gamla!!!

Nej, jag såg heller inget direkt fel med den store, men jag är också en glad amatör;) Som du skriver så löste den utan flyt det sista hindret väldigt bra, men de kanske klagade på osäker taxering eller något sådant.

Ja, helt fantastiska hästar var det. Det känns lite avlägset när man ser unghästarna här hemma i stallet...

Tack för rapporten från Verden! :bow:

Grattis även till dig Nothern! Jättekul! Undrar om några av hingstarna såldes till Sverige? Vet att var svenska hingsthållare där nere.

Full pott för vår del också som sagt var. :) Falsterbos bägge söner godkända (ska se om jag får honom godkänd i Sverige nästa år), His Highness son godkänd och "vår" Lord Loxley - Lauries godkänd!
Grattis till er också! :bow: Jätteroligt! :)

Svarar mig själv: En Florestan - Wolkenstein II med ett jättefint stammat möderne gick till Sverige! :bow: Han blev dessutom premiehingst! :p

Så roligt att den gick till Sverige, den hade bra tryck i sin trav. Nu filmade jag bara löshoppningen, men här är den http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Premiering Verden 08/2008-10-24/10:18:02

Jag såg flera svenskar därnere, så jag kan gissa vilken hingsthållare som köpte den:angel:
Tack för filmen! :bow:

Hur var dem andra gångarterna då? Mödernet är otroligt starkt. Han har tex en godkänd helbror. Även mormor har lämnat godkända hingstar och sporthästar.

Här är länken till hingstens möderne: http://www.paardenfokken.nl/family.php?horseid=353397

Här är en länk till den godkända brodern: http://www.comptonhousestud.co.za/stallions.html

Den här hingsten är jag väldigt nyfiken på. :D

Jag hoppas verkligen att han visas fram för svenskt bruksprov och inte säljs vidare tex. :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Johan Ifversen köpte en Florestan - Wolkenstein för ca 170 000 €. Sen tror jag det var en Lauries-hingst som gick hit också för betydligt mindre pengar trots att den också var premiehingst!

Tillägg- jag hade visst inte uppdaterat tråden...

Ja, de andra gångarterna var också bra, men traven var den bästa gångarten tyckte jag. Jättebra möderne har den så jag hoppas att vi får se den på bruks i vår.

Vet du något mer om auktionen? Deras hemsida envisas med att vara nere...

Såg att Cyllene skrev att det var en av de jag trodde som köpte honom, hoppas ändå att han visas fram innan ev. försäljning

Senast ändrad:

Mmm, hoppas nu att den har såna kvaliteer så att den går igenom också här i Sverige.

Sedan så önskar jag att MT rider den i framtiden. :D Hon brukar ju rida hans hingstar. Jag är relativt kräsen med hur hingstrna matchas och av vem efter att dem gått igenom i provet i Sverige.

Jag håller tummarna för den här hingsten! Någon som vet om nämden var på plats? Misstänker att dem var det...

Ja du måste använda Fidertanz så jag får se resultatet sen! :D Är själv sjukt sugen på honom men vet inte om jag ska betäcka båda stona nästa år och på den ena är det 99% säkert att det blir Gigolo..

Några övriga förslag, utöver dina egna:
De Niro
Quaterback
Loredes
Rosevelt
Master
Wladimir O.A.
Damsey
Sansisco

Måste även bara dela med mig med denna lilla guldklimp som jag snubblade över på YouTube (3åring e. Florencio-Sandro Hit).

Kl

Har ni inget för er denna regniga söndag kan jag rekommendera trakhener förbundets presentation av premierade hingstar och efterföljande auktion. I Tyskland kan man visst ha fungerande auktioner varje dag:angel:

KL. 10 börjar live sändning med kommentarer av premierade hingstar http://www.clipmyhorse.org/index.php?option=com_content&view=article&id=39&Itemid=25

Kul, perfekt underhållning en så trist dag som idag :) vet du vart man hittar en startlista?

Levisto Z:banana:

Någon som vet om det finns en spermaimportör i Sverige som har honom i sitt program?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka