• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Emelie3
  • Startdatum Startdatum
Sv: D-Day

Ja klarar nya ryttaren av den så har hon fått mkt häst för inga pengar alls! En god järning av dig med tanke på vad det kostar att föda upp en häst:) Men o andra sidan så får ju hästen det bra o det är ju väldigt viktigt, än att sälja den för lite pengar o den blir vandringspokal för ingen klarar den.

17672284.jpg

Nu är papperna ivägskickade och den första februari överlåter jag ägandet, hoppas han får det bra hos sin nya familj.
(nu när jag lärt mig att infoga bilder så har jag många att ladda upp...)

Låter ju nästan som att de har lurat dig! Man undrar ju om de hade planerat det hela...
Jättetråkigt för dig som bara ville att hästen skulle få ett bra hem!

Finns tydligen välldiga diskussioner om D-Day avkommor. D-Day ger smarta avkommor vilket lätt uppfattas som "svåra" hästar, hamnar dom sedan i fel händer kan ju det utvecklas... anser jag.
Har en underbar valack själv (d-day - herkules), han har allt man letar efter hos sporthästen. Ridbarhet, huvud, gångarterna, lättlärd och han älskar uppmärksamhet/sällskap av människor. Att han har lite egna "åsikter" gör att han får det lilla extra i ridningen. Han har blivit riden i lite mer än 1 år och utvecklats något enormt enligt mig, tränare och andra i omgivningen!:) ska se om jag kan lägga in en bild på honom! (finns på min sida annars)
Roligt att få läsa om andras d-day hästar!
//stina och flash

Måste bara tillägga att jag gjorde min praktik nere på Flyinge när D-day stod där och han var en otroligt trevlig hingst och var inga problem att hantera. Såg på när han blev riden flera gånger och han såg mycket trevlig ut.

Precis! D-Day avkommorna måste sättas på plats redan från första början (redan vid 2-års ålder ungefär) för att man skall kunna klara av dom senare i deras liv. Tar själv hand om en avkomma, en valack f. -99 ue. Urbino som blev en såkallad "problemhäst" pga att han blev sent tagen (reds in vid 4-års ålder) och utbildad av oerfarna ryttare.

Idag så har han blivit mycke bättre och börjat muskla på sig. Har precis fått varit på bete och lagt på sig litegrann, vilket behövdes.

Mycket hänger nog på D-Day, då jag känner igen "min" Viktor i era hästars beskrivningar, men jag tror som sagt att om man börjar i tid och har vana vid utbildning av häst tror jag att många, förhoppningsvis, blir riktigt trevliga ridhästar som lämpar sig i både hoppning och dressyr!

Förresten..

Är jag ensam om att tycka att många D-Day hästar har snygga exitörer med vackra huvuden och relativt bra temperament? :angel:

"Min" gullpojke, tro det eller ej, har aldrig lagt bak ett öra för någon. Snällare och gosigare häst har iallafall jag aldrig mött...

Lycka till med era "D-Day:sar"! :p

KRAM mendy :D

"Min" Viktor ser nästan exakt likadan ut som din, Viktor är en aning ljusare bara :D

Ska försöka lägga ut bild på honom!

...att han ser "nästan exakt likadan ut" är för att det är min gamla Viktor..!
;)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Nikan
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka