Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Ja ingen kan väl ha missat att 2 elithingstar har gått till den eviga vilan i år. 2 hingstar som gjort mer för aveln än många andra...
2
Svar
38
· Visningar
4 969
Senast: paauliiinaa
·
Avel Ja, men vad säger man till folk som inte har en aning om vad de siktar mot? Tråkig historia om några bekanta som idag fått beskedet...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 717
Senast: Masse
·
G
Avel Hej Vad är det som gäller när man fått sitt stuterinamn ??? Får man eller får man inte lägga till namnet på sina tidigare uppfödda...
Svar
6
· Visningar
984
Senast: Ginger II
·
O
Avel Är det någon som vet mer om Maistro? Har hittat en häst e Maistro (svenskt varmblod) och tror att det menas Maistro e Master - men jag...
2
Svar
25
· Visningar
2 414
Senast: Oceanien
·
P
Avel Jag vill veta allt om honom och hans avkommor, och gärna bilder:)
2
Svar
23
· Visningar
2 514
Senast: Stuhr
·
V
Avel Jag vet att det finns många trådar om honom här och jag har läst dem allihopa!;) Undrar om någon har bilder på sina Emipre avkommor...
Svar
13
· Visningar
1 410
Senast: Minandra
·
G
Avel Jag har et dräktigt sto i dygn 175. jag är mest bara nyfiken om ngn vet när man kan börja känna fölet sparka så man vet att det "lever"
Svar
9
· Visningar
1 134
P
Avel Vet inte om detta är rätt forum men jag söker alla som har eller känner nån av avkommorna till Al Joe Skulle vara jätte kul att få...
2
Svar
30
· Visningar
2 272
Senast: migmenbra
·
Avel En veterinär sa häromdagen att det är ganska vanligt att ston, som blir dräktiga sent på säsongen inte går tiden ut. Vad säger ni som...
Svar
11
· Visningar
1 390
Senast: Pinto
·
K
Avel Hej alle Jag är en dansk flicka som flyttade til Sverige i 06:) (så ber om ursäkt for mit dårlige svenska) Jag sitter just nu och...
Svar
10
· Visningar
1 349
Senast: dobbis
·
S
Avel Undrar över hans avkommor hur har de blivit osv? Någon som har bild på någon avkomma? Har själv en liten tjej född -06 efter honom och...
Svar
1
· Visningar
1 118
Senast: Beatrice Larsson
·
Avel Kan någon förklara hur de kommer fram till hopp- resp dressyrblup-värdet? Hur kan en individs totalblup vara 118, men inget av "delblup"...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: ameo
·
Avel Undrar hur det fungerar om man får en dos över? Hos somliga hingstar exempelvis Bernstein så betalade man 2008 5000 och de får man tre...
Svar
5
· Visningar
1 249
Senast: Masse
·
T
Avel om stoet har grå papper och hingsten är godkänd (hbl).Är inte så påläst vad det gäller detta.TPH
Svar
2
· Visningar
800
Senast: tya
·
Avel Ja, nu har man suttit och kollat på OS ;) Fascineras av den Ryska hingsten Balagur, vilken lätthet för de samlade rörelserna, vilka...
2
Svar
32
· Visningar
4 961
Senast: FestivalQueen
·
C
Avel vi har fått en uppgift i skolan att välja ut ett sto (på blup-sidan) skriva bla om stoet är lämpligt för avel, om de har nå tidigare...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: QuickStar
·
E
Avel Intresserad få veta om det finns welsh hingstar som inte ger svag överlinje ?:confused: Det har blivit så poppis korsa welsh-halvblod...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 842
Senast: Linnda
·
S
Avel \"Pampig\" allround häst? Jag har funderat lite på den optimala hästen för mig... Jag är helförälskad i Frieserrasen :), gillar deras...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 868
Senast: incognito
·
M
Avel Vad har han lämnat? Funderar på att lägga han på ett av mina ungston.
Svar
4
· Visningar
1 222
Senast: ansi
·
M
Avel Ja de här var en intressant djungel, är nying här på bukefalos men har lite funderingar som jag tror att det finns kompetenta människor...
Svar
4
· Visningar
1 434
Senast: Mawerica78
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka