Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Min kompis kan få köpa ett fullblodssto som är dräktig med PRE hingst. Men hon vill betäcka den igen med en "vanlig" hingst isf. Detta...
Svar
1
· Visningar
734
Senast: QuickStar
·
J
Avel Jag behöver hjälp med tips åt ett Briarsto, är ute i god tid, jag vet:) Info om stam finns...
Svar
1
· Visningar
955
Senast: Joura
·
Avel Mitt sto ska föla den 10 april är det tänkt. Och ska vaccineras innan den 15 mars enligt passet. Funkar det? Eller det är skadligt för...
Svar
3
· Visningar
1 432
Senast: Luchador
·
Avel Vad tycker vi om Okeanos? Tänkte ev använda honom till det stoet som omnämns i tråden "stammen" dvs Bellini-Krevad Hon är ca 160+...
Svar
15
· Visningar
2 570
Senast: Estheer
·
Avel Finns det nån som kan berätta lite om honom?Vad han gjort osv?? :) Kram
Svar
7
· Visningar
2 290
Senast: Emziie__
·
Avel Vad finns det för ponnyhingstar som ger gröna ridponny papper med ett halvblods sto? Max 135 cm hög. Ädel Prestation i hoppning Ej...
2
Svar
36
· Visningar
3 486
Senast: Luchador
·
F
Avel Vad vet ni om han? Vad får han för avkommor och sånt? :) Har ni bilder på han? :D
Svar
2
· Visningar
926
Senast: Görel
·
Avel Skapar en sån här tråd som fanns förra året, där alla kan ställa frågor om sina dräktiga ston. Alla kan utbyta erfarenheter om när...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Bodil Åslund
·
Avel Någon som vet något om oldenburgar hingsten Quinctius e.Quick Star? Söker även info om Cosinus e.Cor de la bryere.
Svar
2
· Visningar
785
Senast: KickiH
·
D
Avel Jag har en New Forest som är 10år som har skadeproblem. :( Vi ska åka upp med henne på en klinik snart igen tror jag. Jag har redan...
Svar
5
· Visningar
877
Senast: DancingQueen2
·
Avel jag skickade in alla papper slutet av nov/början av dec, när bör jag räkna med att få det? Man får ingen bekräftelse att de fått...
Svar
10
· Visningar
1 097
Senast: mellan
·
C
Avel vet inte om jag lagt denna tråd rätt, flytta den isf =) Måste få veta, jag vet att många som visar upp sina hästar använder bla olja...
Svar
3
· Visningar
795
R
Avel Hur långt in i dräktigheten rider ni, samt rider ni med sadel?
Svar
8
· Visningar
1 095
Senast: boccia
·
H
Avel Hur går en avelsvärdering genom SH till, Har en Pintohingst jag vill visa. Hur går ridprovet mm till? Tacksam för svar
Svar
1
· Visningar
622
Senast: amkm
·
R
Avel Har ett dräktigt sto, som i vanliga fall inte vill vara själv i stallet, eller ensam i hage, hur blir det när fölis kommer, kan hon vara...
Svar
4
· Visningar
766
Senast: misen
·
E
Avel Jag vet inte om det redan finns en sådan här tråd. Så jag startar en om planerade betäckningar för 09. Jag har ett Lusitano sto på...
2
Svar
38
· Visningar
2 940
Senast: ezze79
·
K
Avel Bland travarna får vi i allmän avel "bara" använda de hingstar som är godkända av en komitté. De tittar på prestationer, stam...
Svar
9
· Visningar
1 216
Senast: -moa-
·
Avel Någon som har något tips vad man ska välja för hingst i år? Jag har helt kört fast.. Dressyrhingst Högrest, minst 168cm, långa ben...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: Fiorano
·
Avel Nu vill jag veta vad ni tror. Är det bara en myt att hästarna blir högre om man kastrerar dom tidigare?? Jag vet ju vad jag tror...
2
Svar
39
· Visningar
3 760
Senast: alban98
·
T
Avel Nu vill jag ha många kloka svar från er som sysslar med avel :bow: Hur och när började du? Började du i liten skala med kanske ett...
Svar
6
· Visningar
2 730
Senast: TwiggyM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka