Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej är de någon som skulle kunna hjälpa mig o förklara va ett hingstprov är hur de genomförs och va syftet är med de och hur de bedöms...
Svar
1
· Visningar
1 064
Senast: Masse
·
Avel Någon som har avkomma? Jag har dräktigt sto. Fler som har dräktigt med honom ? Vad har ni för ston? Själv gammalt sto e Marramas -...
2
Svar
27
· Visningar
3 120
Senast: Empress
·
C
Avel Mitt sto har en tre åring efter Saigon som är jättefin exteriört men blir bara ca 160. Han hoppar jättefint. Mitt sto hoppar också fint...
Svar
8
· Visningar
927
Senast: Görel
·
Avel Någon mer än jag som tänker dregla framför datorn på torsdagkväll :d´när celle visar 30 hingstar på ClipMyHorse ??!! Visningen beräknas...
Svar
16
· Visningar
1 976
Senast: black pearl
·
Avel Om man har en ponny utan stam, som är registrerad som korsningsponny och man har reg nr och licens nr (dock finns inga resultat på den...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: ameo
·
Avel Kan man avelsvärdera och vidare stambokföra ett sto över 3 år utan att hon har/har haft föl? Frågan gäller ett russto f. 04. Tack...
Svar
1
· Visningar
912
Senast: ameo
·
D
Avel Hej! Hur stor betydelse har egentligen farfadern i stamtavlan? Är det "bra" att ha en bra farfar också?
Svar
5
· Visningar
936
Senast: IslandsMalin
·
M
Avel Ja, nu måste jag få lite klarhet i det här angående om det går att se om hästarna är dräktiga... Nu tänker jag främst på ston som inte...
Svar
10
· Visningar
1 240
Senast: fjordtokan
·
Avel En kompis har lyckats få ett föl den 20/12 2008 som resultat av en tjuvbetäckning med en 2-årshingst, hingsten är svensk varmblodig...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: rebus
·
Avel nån som vet var man kan hitta alla franska godkända connemarahingstar?:confused:
Svar
2
· Visningar
950
M
Avel Vet inte så mkt om detta med olika färgade papper på hästarna men undrar om fölet jag kommer få nästa sommar (ska bara bli till först)...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: Minna_L
·
Avel Ja min lille parvel går kvar hos stoet. Jag tänkte att det skulle vara bra för honom med naturlig avvänjning och att få mjölk så länge...
Svar
14
· Visningar
1 528
Senast: Fenestra
·
A
Avel Kan man löshoppa föl? Hur högt hoppar isåfall era föl? Visa bilder! :D
Svar
18
· Visningar
3 686
F
Avel Vårt fullblodssto fölade onsdagen den 7 maj, nästan 2 veckor över tiden, ute i hagen, denna vackra vårkväll. Kl 20.30 var han ute, vår...
Svar
18
· Visningar
2 242
Senast: Minna_L
·
M
Avel Han heter Alpen Corrado är E:Alpen Furst 517 e. Utrillo 432 e. Ernö3959 u. Anisett, han. 60267 u. Alprosen 6928 e...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 326
Senast: Miaa
·
P
Avel Jag köpte ett en 2-åring förra sommaren. Och nu har jag fått reda på att hon kanske är betäckt och ska föla innan hon ens fyller tre år...
Svar
9
· Visningar
1 470
Senast: CK
·
D
Avel Jag undrar om det finns någon databas eller något liknande för korsningshästar, eller hur kan man hitta en "försvunnen" häst...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: sheerona
·
Avel Fick passet på mitt föl idag som är född 29 april i år. MEN dom har skrivit att han är född 29 juli i det... :mad: Det står rätt årtal...
2
Svar
22
· Visningar
2 644
Senast: Görel
·
F
Avel har sökt men ej hittat. Står poängen vid treårstesten och liknande för något speciellt som det gör i dressyren med t.ex. 5=godkänd...
Svar
5
· Visningar
2 311
Senast: Floresco
·
M
Avel Hej Letar efter en riktigt fin hopphingst till ett fullblodssto med galoppstam men vet inte vilken jag ska välja.. Vill använda en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 885
Senast: Cheran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka