Urläcker hingst!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Medea_1
  • Startdatum Startdatum
Sv: Urläcker hingst!!!

För att beskriva hur jag räknar, om han har 40 reggade avkommr representerar varje avkomma 2,5% :)

Vad jag menar är att han lämnar flest hingstföl! 99% ett "tale sätt" , men menar det inte inte "ordagrant"! :)

Senast ändrad av en moderator:

Men alla behöver välla inte vara reggade? :)

Aha, nu fattar jag. Är lite trög ibland :crazy: . Nä då kan det inte vara rekord många hingstar heller. Det fattar tom jag som är totalt tiltad vad gäller matte. :D

Nej självklart behöver inte alla vara det. Men är en mkt liten procent varje år som inte reggar sina föl. Dom går miste om ganska mkt om dom intre reggar dom. Breeders, 3 års test osv.

Jag känner en tjej som betäckte sina två ston med AC och ingen utav dom är reggade! Båda hingstföl! Men men vad vet jag! Tycker han är snygg, men det finns snyggare Araber att använda! :love:

Tessaloniki skrev:
men det finns snyggare Araber att använda! :love:

Ja det gör det säkert, beror ju helt på vilken avel man inriktar sig på. Har själv använt fullblodsarab (godkänd för halvblodsavel) på mitt halvblodssto.

Jag känner till ett sto e. A C så då är vi uppe i 10 ston = 25%

Men han har bara betäckt 50 ston t o m förra året, vilket gör att varje avkomma ger 2% och om han då har åtminstone nio döttrar av max 50 avkommor så blir det 18% ston. Det gör ditt påstående med 99% hingstföl väldigt överdrivet.

Åh vad folk är tröga! Måste ni hänga upp er på små saker? Tänk på alla barn som svälter! ;)

Fast man ska ju faktiskt skriva sånt som stämmer...

Jag gillar korrekta fakta :)

Ja jag vet att han hoppar bra! Han hopptränar för John Hickey och han gillar hans teknik! Går jätte bra i dressyren med! :banana:

Det kan han säkert göra. Men någon stjärna är han ju inte. Det måste du ju bara hålla med om. För vore han det så skulle han ju synas på fler och större tävlingar. Säger inte att han är dålig för det, men snarare medioker.

Görel skrev:
Då finns det åtminstone två ston bland de cirka 40 avkommorna, d v s 5%.

Känner till ett sto som var till salu för runt 4 år sedan med Jimmy Reppin xx som morfar.

Har en tjej i mitt stall som nyrligen har köpt ett sto
E: Alpen Corrado
Modern sporthästtyp, snygg exteriört, 3 jämna,elastiska gångart
Absolut inte tung (även om mamman är halvblod/nordsvensk)
hoppar jätte bra..
Kan dock vara ngt skarp imellan åt..
lever verkligen upp till könet, sto :smirk:

Heter hon något på J? Gissar att det är samma Alpen Corrado-avkomma som jag fotat.

Trevlig häst, även om jag kanske inte riktigt håller med om din bedömning ;)

Mvh Cissi

Ja faktiskt.. Om den du syftar på, börjar på jas?
Jo en trevlig häst. hade olater när hon kom. Men det är ju inget som inte går o lösa genom tålamod

Jo, det är samma häst. Fotade henne den 14/8, finns på vår hemsida.

Känner inte till henne så väl. Hoppas att det går bra med henne! :)

Mvh Cissi

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka